06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
دوشنبه, 23 دی 1398 ساعت 16:29

حداکثر اثرگذاری در بومی‌سازی را ایجاد کنیم

نوشته شده توسط 

8082مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: مسیر بومی سازی صنعت فولاد، از این پس باید از قطعه‌سازی به سمت فرآیندسازی ارتقا پیدا کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از کالاخبر، حمید رضا عظیمیان در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد گفت: فولاد مبارکه طی سال‌های ۸۱ تا ۹۸ حدود ۳۸۸۰ قطعه اصلی را با کمک سازندگان و بخش خصوصی بومی کرد و در این روند، حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی حاصل شد.
وی ادامه داد: طی ۳۰ سال فعالیت فولاد مبارکه، حدود ۱۱۰ میلیون تن محصول تولید شده و با توجه به ظرفیت این مجتمع، باید از قطعه‌سازی به فرآیندسازی ارتقا پیدا کنیم.
عظیمیان تاکید کرد: از این رو نقشه راه ۵ تا ۷ ساله برای دستیابی به دانش بومی از کنسانتره تا تولید ورق اجرا می‌شود.
وی افزود: در این نقشه راه، شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، دانشگاه‌های فنی و صنعتی، سازندگان قطعات و افرادی که دل در گرو بومی‌سازی صنعت فولاد دارند، حضور می‌یابند.
مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به حمایت‌های ایمیدرو از بومی‌سازی، تاکید کرد: با توجه به حمایت‌های ایمیدرو به ویژه رئیس هیات عامل این سازمان و همچنین اقدام ارزنده انجمن تولیدکنندگان فولاد از بومی سازی، باید بتوان حداکثر اثرگذاری در این بخش را ایجاد کرد.
عظیمیان خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات در حال انجام در شرکت فولاد مبارکه، ساخت دستگاه «اسکین پس» به عنوان یکی از قطعات ضروری است که بخش مهندسی آن به اتمام رسیده است. وی افزود: در حال حاضر قطعات مورد نیاز، فهرست‌بندی شده و قرار است درخواست تولید،‌ بین سازندگان توزیع شود. وی یادآور شد: این دستگاه در بخش نورد سرد به کار گرفته خواهد شد.