31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 20 آذر 1398 ساعت 17:57

مدیرعامل بیمه دی اعلام کرد: ارزش سهم بیمه دی 169 درصد رشد یافت

نوشته شده توسط 

photo 2019-12-11 17-54-29بیمه دی سومین شرکت صنعت بیمه کشور به لحاظ سهم از پرتفوی بیمه‌ای کشور به شمار می‌رود و جزو ۱۰ شرکتی است که توانسته کفایت ذخایر خود را از بیمه‌مرکزی اخذ کند.

به گزارش بورس و بانک، محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: با تاکید بر سیاست‌های توسعه‌ای در قالب خدمات؛ این شرکت بیمه با وجود مطالبه ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومانی خود از دولت همچنان در ارائه خدمات به ایثارگران و جانبازان همت گماشته و در حوزه سرمایه‌گذاری توانسته ارزش سهم «ودی» را با رشدی معادل ١٦٩ درصد رو به رو سازد.
وی با تاکید به جایگاه صنعت بیمه در شاخص‌های توسعه‌یافتگی اقتصادی گفت: از آنجایی که صنعت بیمه ریسک‌هایی همچون جان، مال و مسئولیت را پوشش می‌دهد؛ بنابراین به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی مطرح شده و مبنای توسعه‌یافتگی یک کشور به شمار می رود؛ به طوری که در اسناد بالادستی و طبق برنامه ٦ ساله کشور افزایش ضریب نفوذ بیمه معادل ٧ درصد تعیین شده و مسئولان بر آن تاکید بسیار داشته و در قالب یک چالش و راهکار به آن نگاه می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بیمه دی افزود: این قرارداد به موجب قانون ایثارگری (مصوبه مجلس) منعقد شده است و طبق بند الف ماده ۱۳ قانون مذکور؛ دولت به عنوان ضلع اصلی از سه ضلع این قانون مکلف به تأمین اعتبار است. ضلع بعدی آن بنیاد شهید است که به عنوان بیمه‌گذار وظیفه تعیین شرح خدمات در قالب قرارداد و انعقاد آن با شرکت بیمه را داشته و ضلع سوم آن نیز شرکت بیمه دی به عنوان بیمه‌گر این قرارداد است که خدمات بیمه‌ای ایثارگران را انجام می‌دهد.
وی با اشاره به چگونگی قیمت‌گذاری خدمات مبنی بر قرارداد بنیاد شهید پاسخ داد: این شرکت در سال قبل به منظور ارائه خدمات دارای افزایش قیمت بوده، اما این نرخ قیمت‌گذاری طی سالجاری و با توجه به تغییرات گسترده متغیرهای اقتصادی شیب بالایی نداشته و حدود ١٥ درصد تعیین شده‌ است؛ به طوری که سعی کردیم همین قیمت تمام شده نیز مدیریت شود.
وی با تاکید بر مشکلات شرکت بیمه دی به منظور ارائه خدمات در تعهدات مربوط به ایثارگران و جانبازان گفت: اکنون این شرکت طلبی معادل ٢ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان از دولت دارد، اما همچنان خود را ملزم به اجرای مسئولانه تعهدات خود به این جامعه می‌داند.
کشاورز در پاسخ به سوالی در خصوص مناقصه بیمه درمان تکمیلی بنیاد شهید اعلام کرد: در این مناقصه شرکت‌های دیگری حضور داشتند و از آنجایی که این مهم برای اجرا نیازمند زیرساخت گسترده است و ریسکی جدی را از منظر پرداخت با خود به همراه دارد؛ برای خیلی از شرکت‌های صنعت بیمه ورود به آن توجیه اقتصادی نداشت؛ بنابراین از میان شرکت‌های معدود شرکت‌کننده در مناقصه بیمه دی با توجه به نرخ پیشنهادی امتیازات فنی و توانایی لازم در ارائه تعهدات حوزه خدمات درمانی به ایثارگران و جانبازان برنده مناقصه اعلام شد.
مدیرعامل شرکت بیمه دی ادامه داد: اکنون حدود ٥٥ میلیون پرونده خسارت درمانی ثبت شده و معادل ٦٠ هزار خدمت به صورت روزانه ارائه می‌شود. این میزان فعالیت نیازمند زیرساخت‌هایی است که از قبل برای ارائه خدمت‌رسانی مطلوب مدنظر قرار داده‌‌ایم و حتی سازمان بنیاد شهید نیز از منظر خدمت‌رسانی رضایت بسیار بالایی را از شرکت بیمه دی دارد.
وی استفاده ایثارگران از خدمات بیمه دی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حدود ٨٠ درصد از ایثارگران تحث پوشش از مراجع درمانی استفاده می‌کنند و تنها ٢٠ درصد از این جامعه به مراکز غیر مراجعه کرده‌اند.
وی با تاکید بر نظرسنجی اخذ شده بنیاد شهید از ایثارگران و جانبازان در خصوص نحوه خدمت‌رسانی این شرکت بیمه‌‌‌ای اعلام کرد: در سال گذشته رضایت ٨٠ درصدی این جامعه را از عملکرد شرکت اخذ کرده‌ایم و اکنون در شهرهای کوچک نیز حداقل یک درمانگاه، آزمایشگاه و داروخانه را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم.
کشاورز ادامه داد: طی ٨ ماهه اول امسال معادل ٣٥٠ میلیارد تومان پرتفوی بدون در نظر گرفتن قرارداد بنیاد شهید اخذ شده و درصدد هستیم تا این میزان را تا پایان سالجاری به ٦٠٠ الی ۶۵۰ میلیارد تومان برسانیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان سودهی این شرکت ادامه داد: سود خالص ما در ۶ ماهه اول امسال ۱۹۵ درصد نسبت به دوره قبل رشد داشته است.
کشاورز در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر ارزش سهام شرکت بیمه دی در بازار سرمایه افزود: «ودی» سهم ارزشمندی در بورس به شمار می‌رود و اکنون شاهد رشد ۱۶۹ درصدی این سهم هستیم.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در پاسخ به این سئوال که چگونه این شرکت علاوه بر صفر شدن زیان انباشته طی سالجاری توانست به سود برسد، اظهارداشت: موثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌‌ها از طریق بهبود و بهینه‌سازی آنهاست که با ارزش‌‌‌ترین سرمایه هر شرکتی به شمار می‌‌روند. به همین دلیل یکی از اهداف اصلی شرکت بیمه دی برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح فنی و دانش منابع انسانی است. از طرف دیگر رشد فروش و اعمال مدیریت ریسک عامل مهمی در تراز مثبت عملیات بیمه‌گری شرکت به حساب می‌آید. بیمه دی در حوزه سرمایه‌گذاری نیز عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشته و یکی از اصول مؤکد ما رعایت شفافیت و انضباط مالی در فرآیندهای شرکت محسوب می‌شود و همه این عوامل توانستند شرکت بیمه دی را با موفقیت به سود دهی برسانند.
کشاورز در پاسخ به سوالاتی مبنی بر چگونگی تقویت برند این شرکت گفت: بررسی‌های زیادی در این زمینه انجام شده و در قالب مسئولیت اجتماعی به عنوان یک بنگاه اقتصادی، حمایت و ارائه خدمات به ایثارگران و اهداکنندگان عضو را در دستور کار قرار داده‌ایم و از آنجایی که حدود ۵ میلیون نفر در کشور دارای کارت اهدا عضو هستند؛ تلاش می‌‌شود خانواده این جامعه را تحت پوشش درمانی و آتش‌سوزی قرار داده و میزان نفوذ خود را افزایش دهیم.