10 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 17 مرداد 1400 ساعت 23:09

تامین ارز واردات واکسن بدون وقفه در حال انجام است

نوشته شده توسط 

رئیس‌کل بانک مرکزی از مراکز واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند ایمنی سازی این قشر آسیب‌پذیر در برابر بیماری کرونا قرار گرفت.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ؛ دکتر کمیجانی در جریان بازدید از مراکز واکسیناسیون کارکنان شبکه بانکی در بانک های ملی و رفاه کارگران، ضمن تبریک روز خبرنگار و آرزوی موفقیت برای جامعه خبرنگاران کشور در انجام ماموریت خطیرشان در روشنگری و شفاف‌سازی امور کشور گفت: برای ایمنی خاطر همکاران گرانقدر شبکه بانکی، خدمات واکسیناسیون از اواسط هفته گذشته با همکاری وزارت بهداشت و بیمارستان بانک ملی برای کلیه کارکنان شبکه بانکی، اعم از بانک‌های دولتی و خصوصی، آغاز شده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است.
 

546

وی ادامه داد: همکاران شبکه بانکی از ابتدای همه‌گیری کرونا به دلیل خدمات حیاتی و مهمی که ارایه می‌دهند، دوشادوش کارکنان شبکه بهداشت کشور که در جبهه سلامت فعالیت می‌کردند، در معرض آسیب‌ها، گزندها و خطرات ناشی از این بیماری بوده‌اند.

کمیجانی با بیان اینکه طی یک سال و نیم اخیر بیش از 30 هزار نفر از کارکنان بانکی گرفتار بیماری کرونا شده‌اند، افزود: علاوه بر این 260 تن از همکاران خدوم بانک‌ها جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و از این رو وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله کرونا تشخیص دادند که همکاران بانکی نیز در معرض آسیب جدی قرار دارند.
 

4545


رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تمامی کارکنان شبکه بانکی در عملیات واکسیناسیون پوشش داده خواهند شد و هیچ فردی از همکاران شبکه بانکی از قلم نخواهد افتاد، گفت: هم اکنون در اکثر استان‌ها و شهرستان‌ها عملیات واکسیناسیون شبکه بانکی رو به اتمام است. در شهر تهران نیز با توجه به اینکه 60 درصد کارکنان شبکه بانکی در تهران مشغول هستند، 17 مرکز مجزا برای وکسیناسیون همکاران بانکی تعیین شده است و انشاالله تا پایان این هفته عملیات واکسیناسیون با موفقیت به پایان خواهد رسید.

به گفته کمیجانی، تامین ارز برای واردات واکسن بدون هیچ مشکلی در جریان است و علیرغم تمام مشکلات و کمبودها، ارز برای واردات واکسن تامین خواهد شد. وی افزود: بانک مرکزی طبق وظیفه محوله، صرفاً ارز لازم را برای واردات واکسن کرونا فراهم می‌کند و ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت مطابق برنامه‌ریزی های کارشناسانه خود، اقدام به واردات و توزیع واکسن‌ها در کشور می‌کنند.