09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 05 دی 1399 ساعت 13:08

مدیرعامل پترول: ایران به نهمین تولید کننده سولفات پتاسیم دنیا تبدیل شد

نوشته شده توسط 

788با دستور رئیس‌جمهور طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی‌ ارومیه با ظرفیت ۹۰ هزار تن تولید سالیانه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، رئیس‌جمهور‌ در این مراسم با تشکر از دست اندرکاران طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه گفت: مردم بسیار خوب و دلاور استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس ایستادگی و مقا‌مت کردند و امروز هم مرزبانان بسیار خوبی برای ایران سرفراز هستند و امروز این طرح در این استان افتتاح می‌شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان «پترول» در این مراسم، طرح سولفات پتاسیم شرکت پتروشیمی ارومیه را در راستای سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس و پترول مبنی بر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد نام برد.
مهندس رسول اشرف زاده با بیان اینکه با افتتاح این طرح ۹۰ هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک تولید می ‌شود، گفت: طرح سولفات پتاسیم شرکت پتروشیمی ارومیه تنها با ۵۸.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری توانسته به ۴۶۵ میلیارد تومان درآمد سالانه برسد.
وی با اعلام اینکه ۹۵درصد نیروی مشغول به کار در این پتروشیمی نیروهای بومی هستند اظهار داشت:در این پروژه ۵۰ شغل مستقیم و ۲۳۰ شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.
اشرف‌زاده با اشاره به اینکه شرکت پترول ده طرح توسعه ای تکمیلی و چهار پارک پایین‌دستی با ظرفیت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در حال اجرا دارد، افزود: سه طرح پتروشیمی لردگان، فاز دوم پتروشیمی ایلام و سولفات پتاسیم ارومیه متعلق به این شرکت امسال به بهره‌برداری رسیده که با ساخت آنها بیش از ۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن به ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی افزوده شده است.
مدیرعامل پترول با اشاره به دو‌ طرح «اولین پارک صنعتی ملامین در ارومیه» و «واحد پلی آلومینیوم کلراید» که عملیات اجرایی آنها در دهه فجرآغاز می‌شوند گفت: با احداث این دو طرح ۹۳۰ شغل مستقیم و ۲۳۰۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت تولید سولفات پتاسیم در کشور با فعالیت پتروشیمی ارومیه به ۳۴۰ هزار تن در سال رسیده، خاطر نشان کرد: با این افزایش تولید در ظرفیت تولید سولفات پتاسیم، ایران توانسته مقام خود را از ۱۲ به ۹ در دنیا ارتقا دهد که این ارتقای رتبه موجب مباهات است.
گفتنی است، طرح سولفات پتاسیم در راستای تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی در مدت کمتر از ۲۴ ماه تکمیل و به دست متخصصان ایرانی و بدون حضور کارشناسان خارجی به بهره‌برداری رسید.