05 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
چهارشنبه, 02 مهر 1399 ساعت 15:02

اشتغال ۸۵۰۰ نفر در مناطق محروم با تکمیل طرح های ۲۰۰ هزار میلیاردی ایدرو

نوشته شده توسط 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت گفت: ایدرو شالوده طرح های توسعه صنعتی را در مناطق محروم پی ریزی کرده و طرح های در دست اجرای این سازمان با شتاب مناسبی در حال انجام است که اشتغال مستقیم ۸۵۰۰ نفری را در پی دارد.

به گزارش بورس و بانك به نقل از شاتا، مهدی اصفهانی که به عنوان نماینده وزارت صمت ریاست مجمع ایدرو را برعهده داشت،در حاشیه مجمع عمومی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) افزود: مبلغ برآوردی سرمایه گذاری طرح های در دست عملیات ایدرو معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که از محل اعتبارات داخلی ، عمومی و غیر دولتی برنامه ریزی و تامین می شود.

وی همچنین از آغاز فازهای مطالعاتی و مقدماتی ۷ طرح دیگر با برآورد سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال هزار نفر بوسیله ایدرو خبر داد و گفت: ایدرو در دو عرصه توسعه صنایع نوین و فناوری های نو و به هم رسانی به عنوان کارکرد های مهم و روز سازمان های توسعه ای کارنامه موفقی در مجمع ارائه نموده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از فازهای اولیه دو مرکز تولید انواع بیو ایمپلنت های استخوانی،‌ قلبی و عروقی و تاندون لیگمان، پیشبرد طرح تولید فیلترهای آب شیرین کن و بهم رسانی ۹۰ مورد شرکت دانش بنیان و شرکت های صنعتی متقاضی فناوری با ارزش ۷۰۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات این حوزه است .

۲۷۵میلیون یورو صرفه جویی ارزی با انعقاد حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل

اصفهانی به هم رسانی اجزا زنجیره تولید و ارزش را یکی دیگر از اقدامات سازمان های توسعه ای برشمرد و افزود: ایدرو در بخش میزهای ساخت داخل خودرو در سال۹۸ به خوبی در این حوزه کار کرده است و با ۲۷۵میلیون یورو صرفه جویی ارزی موفق به انعقاد حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد ساخت داخل قطعات خودرو بین اجزای زنجیره تولید شده است .

وی همچنین برگزاری موفقیت آمیز مجمع عمومی و تطابق صورت های مالی ایدرو با استاندارد های حسابداری که از سوی سازمان حسابرسی با توجه به یادداشت های توضیحی مطلوب ارزیایی شده را نشان دهنده توان و دانش نهادینه شده بیش از نیم قرن فعالیت های حرفه ای سازمان گسترش توصیف کرد .

گفتنی است که مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مربوط به عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان وزارتخانه های صمت،‌ نیرو، ‌دفاع، ‌اقتصاد و دارایی، ‌تعاون و سازمان برنامه و بودجه همچنین نمایندگان سازمان حسابرسی برگزار شد.