09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
یکشنبه, 22 تیر 1399 ساعت 10:29

رشد سودآوری پتروشیمی‌ها در نوسان‌های بازار ارز

نوشته شده توسط 

001270مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اهداف گفت: با توجه به اینکه بخش عمده بازار شرکت‌های پتروشیمی صادراتی است افزایش قیمت دلار سبب افزایش سودآوری و ارزش جایگزین آنها می‌شود.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از روابط عمومي، مصطفی امیدقائمی گفت: به ندرت پیش می‌آید که شرکت‌های پتروشیمی زیان‌ده شوند و یا اینکه نتوانند تعهدهای خود را انجام دهند، با این حال آنها در شرایطی که بازار با افزایشی شدید روبه‌رو بوده است، نسبت به بقیه بازار وضع چندان مطلوبی ندارند.

وی درباره دلیل این شرایط توضیح داد: همه تجهیزات شرکت‌های پتروشیمی بر اساس قیمت ارز است و فروش آنها هم به دلیل صادرات به بازارهای خارجی بر مبنای ارز محاسبه می‌شود، از این رو به نسبت افزایش قیمت ارز قیمتشان می‌تواند تعدیل شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف ادامه داد: از جمله مزیت‌های صنعت پتروشیمی نسبت به دیگر صنایع می‌توان به سرمایه انسانی ماهر، مزیت خوراک، آشنا بودن مردم با این صنعت و….. اشاره کرد.

امیدقائمی گفت: با توجه به مزیت‌هایی که در صنعت پتروشیمی داریم به‌نظر می‌آید این صنعت همچنان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و به عنوان صنعت اول کشور نقش‌آفرینی کند و بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن انجام شود.

وی تاکید کرد: به‌طور معمول افزایش قیمت دلار به دلیل اینکه محصولات این شرکت‌ها صادراتی است سبب افزایش سودآوری این شرکت‌ها و افزایش ارزش جایگزین آنها می‌شود.