31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
شنبه, 27 شهریور 1400 ساعت 16:21

کاهش شکایات حضوری در پی راه‌اندازی سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات

نوشته شده توسط 

مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران از کاهش تعداد شکایات حضوری ذی‌نفعان سازمان در پی راه‌اندازی سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران؛علی عادل عابدی نژاد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری لغایت پایان مرداد ماه در مجموع تعداد 933 مورد شکایت توسط ذی نفعان سازمان در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد حدود 30 درصدی را نشان می‌دهد که مهمترین دلیل آن را می توان مکانیزاسیون فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به شکایات که موجب تسهیل و دسترسی آسان ذینفعان جهت طرح شکایت شده است عنوان نمود .
مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیشترین تعداد شکایت از طریق سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات دریافت شده است که 585 مورد و تعداد شکایات دریافت شده به صورت حضوری 25 مورد بوده است در حالی که در مدت زمان مشابه در سال گذشته تعداد شکایت حضوری دریافت شده 382 مورد بوده که علت این کاهش نیز راه‌اندازی سامانه بوده است.
وی تاکید کرد: راه‌ اندازی سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز به حداقل رساندن مراجعات مردم به دستگاه‌های دولتی بسیار حائز اهمیت است.
عابدی نژاد گفت: تمام ذی نفعان سازمان بیمه سلامت ایران اعم از بیمه‌شدگان، پزشکان، موسسات تشخیصی طرف قرارداد و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند برای ثبت شکایات خود به صورت غیر حضوری به آدرس https://shekayat.ihio.gov.ir  و پورتال سازمان بیمه سلامت ایران در بخش سامانه‌های الکترونیک مراجعه کنند. تمام شکایات با استفاده از کد ملی و کد پیگیری قابل رصد از سوی سازمان و ذی نفعان است و به واحدهای مربوطه در تمام ادارات کل استان‌ها جهت پیگیری اطلاع داده می‌شود.