09 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
جمعه, 10 مرداد 1399 ساعت 12:00

گزارش مهندس موهبتی ازآخرین وضعیت اجرای دولت الکترونیک درسازمان بیمه سلامت

نوشته شده توسط 

001727سرپرست سازمان بیمه سلامت ایران، درجلسه شورای عالی فناوری اطلاعات که با حصور دکتر حسن روحانی رییس جمهور برگزار شد ، گزارشی از آخرین وضعیت اجرای دولت الکترونیک درسازمان متبوع خود ارایه کرد.

به گزارش بورس و بانك و به نقل از آي‌هينا، مهندس طاهر موهبتی درتشریح جلسه شورای عالی فناوری اطلاعات به ریاست رییس جمهور و درخصوص آخرین وضعیت اجرای دولت الکترونیک درسازمان بیمه سلامت گفت: دراین نشست درخصوص اقدامات قابل قبول و مناسب بیمه سلامت درحوزه دولت الکترونیک و آی تی از جمله درباره پایگاه اطلاعات بیمه شدگان درمان کشور به رییس جمهور محترم گزارشی ارایه شد.
وی افزود: بدون شک با راه اندازی این پروژه، عملا مساله هم پوشانی متوقف شده و هر ایرانی یک کد ملی و دفترچه بیمه خواهد داشت.
سرپرست سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: همچنین با راه اندازی پرونده سلامت الکترونیک و زیرساخت هایی که درسازمان بیمه سلامت اجرایی شد، درحال حاضر ۷۴۰ خدمت دراین بخش مورد توجه قرارگرفته است، لذا فرد پس از استفاده از MRI برای یک عضو تا شش ماه نمی تواند از آن عضو تصویربرداری، سی تی اسکن یا سونوگرافی انجام دهد که گزارش این مساله نیز به صورت مبسوط دراختیار دکتر روحانی قرارگرفت.
موهبتی با اشاره به کنترل زیرساخت ها برای گایدلاین ها و راهنماهای بالینی ابلاغی توسط وزارت بهداشت درسازمان بیمه سلامت تصریح کرد: دربحث تجویز دارو نیز اقدامات موثری درسازمان بیمه سلامت انجام شد که گزارش آن نیز به رییس جمهور ارایه گردید، به طوری که اگر تجویز دارو بیش از نرم میانگین آن رشته درشهر باشد؛ کارنامه ای جهت یادآوری به همکاران پزشک ارایه می شود که این مساله سبب شد، درحال حاضر تجویز دارو با بیمه سلامت از 3.2 قلم دارو به 2.6 کاهش یابد که امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد: در خصوص نسخه الکترونیکی نیز مطرح شد که پزشک می تواند با کد ملی پوشش بیمه ای فرد را احراز هویت کرده و هم پوشانی بیمه ای نیز مشخص خواهد شد، ضمن اینکه درتجویز دارو و هر اقدام پاراکلینیکی به صورت آنلاین قواعد بیمه گری و راهنماهای بالینی کنترل خواهد شد، درحال حاضر حدود 11 هزار مطب به صورت آنلاین نسخه الکترونیکی ارسال می کنند.
موهبتی گفت: در حدود ۵ هزار و ۷۰۰ پاراکلینیک نیز بصورت الکترونیکی فعالیت می کنند که بیش از ۳ هزار داروخانه و ۷۰درصد مطب ها نیز به این سیستم متصل بوده و پیش بینی می شود از مهر و آبان ماه این پروژه به طورکامل اجرایی شود، با توجه به تاکید رییس جمهور محترم از آذرماه سال جاری نباید از کاغذ در نسخه نویسی استفاده کرد؛ البته پیشتر نیز دراین خصوص بخشنامه هایی ارسال شده و به لحاظ زیرساختی مشکلی وجود ندارد، درخصوص تبادل الکترونیکی اسناد نیز دراین جلسه مسائلی مطرح شد.