06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: تیر 1400

اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله مصاحبه تخصصی و شایستگی‌های حرفه‌ای شرکت کنندگان در آزمون جذب نیروی انسانی شرکت پتروشیمی بندر امام، منتشر شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکتد پتروشیمی بندر امام ؛ شرکت کنندگان در این آزمون با مراجعه به سایت http://www.autazmoon.irمی‌توانند از نتایج نهایی پذیرفته‌شدگان شوند.

مدیر سرمایه انسانی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این خصوص گفت: پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون که از بین ۸۸۸ نفری که به مصاحبه تخصصی-رفتاری دعوت شده بود و اسامی آنها همزمان با عید سعید غدیر منتشر شد،  ملزم به گذراندن دوره‌های مختلف کارآموزی و کارورزی ۱۸ ماهه و اخذ صلاحیت حرفه‌ای از شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی هستند.
ابوالفضل عزیزی تصریح کرد: تعداد ۳۵۰ نفر از پذیرفته شدگان نهایی بر اساس نیاز شرکت پتروشیمی بندرامام که دقیقا بر مبنای نمودار سازمانی آن شرکت برآورد و اعلام شده بود، در رشته‌های مختلف به آن شرکت اختصاص یافت.
وی ادامه داد: همچنین به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای فارغ التحصیلان بومی و رفع نیاز سایر شرکت‌های تابعه گروه پتروشیمی خلیج فارس در منطقه ماهشهر، با اخذ مجوز از مدیر عامل گروه، تعداد ۹۶ نفر نیز که از لحاظ ارزیابی آزمون کتبی و امتیاز مصاحبه تخصصی و رفتاری واجد شرایط لازم بوده‌اند، به مجموع قبول شدگان این مرحله افزوده شدند.
مدیر سرمایه انسانی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطر  نشان کرد: در مجموع  ۴۴۶ نفر در فرآیند آزمون یاد شده به خانواده بزرگ گروه پتروشیمی خلیج فارس افزوده خواهد شد و امید است این جوانان مستعد و با انگیزه با گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی و حضور موثر در شرکت‌های تابعه بتوانند به زودی دوره پر افتخار خدمت در صنعت پتروشیمی را آغاز نمایند.
گفتنی است ثبت نام و شروع دوره‌های کارآموزی پذیرفته‌شدگان از هجدهم مرداد ماه در شرکت ره آوران فنون پتروشیمی آغاز خواهد شد.
منتشرشده در معدن

کتاب داستان کودک ماجرای یاسمین در بیدبلند خلیج فارس به منظور آشنایی نسل جدید با رسالت و ظرفیت این مجتمع عظیم صنعتی به عنوان بزرگ‌ترین هاب گازی غرب آسیا و بزرگ‌ترین تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل کشور منتشر شده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ؛ این کتاب که برای مخاطب کودک در گروه سنی الف و ب در ۱۸ صفحه طراحی و منتشر شده، شامل معرفی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان بهبهان و همچنین معرفی میراث ماندگار پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس برای نسل امروز و آینده در حوزه حفاظت از محیط زیست در سه استان خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد است.

تالیف و طراحی کتاب داستان یاسمین در بیدبلند خلیج فارس، در قطع خشتی به نویسندگی محبوبه کاوسی و مصطفی میرزایی و تصویرگری سمیه سادات شفیعی توسط نشر کتاب داران انجام شده است.

به زودی این کتاب به صورت رایگان به فرزندان کارکنان پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و مهدهای کودک و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا خواهد شد.

منتشرشده در معدن

معاملات کپی و معاملات تقلیدی، این اجازه را به سهامداران می دهد که از طریق یک پلتفرم از روی دست یک فرد خبره خرید و فروش کنند و معاملات مشابهی داشته باشند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از سنا؛  دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار،  با بیان مطلب فوق، از بررسی و جمع‌بندی موضوع «معاملات کپی و معاملات تقلیدی» در جلسه اخیر این کمیته تخصصی خبر داد .

مجید پیره با بیان اینکه معاملات کپی و معاملات تقلیدی در بازارهای سرمایه توسعه‌یافته مورد استفاده قرار گرفته است، اظهار داشت: معاملات کپی و معاملات تقلیدی یکی از راه‌کارهای توسعه بازار  و بهبود تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و رفتارهای معاملاتی فعالان بازار سرمایه است.

او ادامه داد: در این‌گونه معاملات، یک فرد که خبره بازار است به عنوان «راهبر» به سکو یا پلتفرم اجازه دسترسی به سوابق معاملاتی خود را می‌دهد. سکو این اجازه را می‌یابد که به سوابق معاملاتی راهبر دسترسی داشته باشد و آنها را در اختیار مجموعه‌ای که «پیرو» خوانده می‌شود، قرار دهد.

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، «پیرو» را رکن اساسی دیگر معاملات کپی و معاملات تقلیدی برشمرد و تصریح کرد:  پیرو، افرادی هستند که بخشی یا تمام معاملات خود را برمبنای معاملات راهبر تنظیم می‌کنند. با توجه به اطلاعاتی که راهبر از معاملات خود در اختیار سکو قرار می‌دهد، سکو سفارش های معاملاتی که مربوط به پیرو است را نیز تنظیم می‌کند و برای اجرا در اختیار کارگزاری قرار می‌هد.

به گفته این مقام مسؤول، در این روش معاملاتی، افراد پیرو از تصمیم‌های راهبر آگاه می‌شوند و می‌توانند سبد دارایی‌های خودشان را بر مبنای استراتژی‌های معاملاتی راهبر تنظیم کنند.

او ادامه داد: این موضوع طی دو جلسه در کمیته فقهی سازمان به بحث، گفت‌وگو و بررسی گذاشته شد و در نهایت این کمیته معاملات کپی و معاملات تقلیدی را از باب «حق انتفاع از اطلاعات» تایید کرد. بر این اساس، راهبر انتفاع از اطلاعاتی که در اختیار دارد را به سکو واگذار می‌کند. سکو نیز این اطلاعات را در اختیار افراد پیرو قرار می‌دهد. راهبر نیز در برابر این اقدام، مبلغی را دریافت می‌کند.

معاملات کپی و معاملات تقلیدی، «حق انتفاع از اطلاعات» راهبر را در اختیار افراد پیرو قرار می‌دهد. این امر به اصلاح رفتارها و استراتژی‌های معاملاتی سرمایه‌گذاران و در نهایت به توسعه بازار و بهبود تصمیم‌های سرمایه‌گذاری و رفتارهای معاملاتی فعالان بازار سرمایه می‌انجامد.

پیره با اشاره به مصوبات کمیته فقهی در موضوع معاملات کپی و معاملات تقلیدی، خاطرنشان کرد: در مصوبه این کمیته تاکید شد که توسعه معاملات کپی و معاملات تقلیدی در بازار سرمایه در حالی که اینکه می‌تواند به اصلاح رفتارها و استراتژی‌های معاملاتی سرمایه‌گذاران کمک کند، از سوی دیگر، می‌تواند منشا بالقوه‌ای برای رخدادن برخی آسیب‌ها نیز باشد.

او در همین راستا افزود: با توجه به اینکه در شریعت اسلام , «اضرار» و «ضرر رساندن» به سایرین نهی شده است، کمیته تخصصی فقهی تاکید بر رصد معاملات کپی و معاملات تقلیدی از سوی نهادهای ناظر در مجموعه بازار سرمایه دارد تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

دبیر کمیته فقهی سازمان به نکته دوم در مصوبه این کمیته اشاره کرد و اذعان داشت: کمیته تخصصی فقهی لازم دانسته است تا دستورالعمل و فرایندهای معاملات کپی و معاملات تقلیدی پیش از نهایی و اجرایی شدن در این کمیته مورد بررسی قرار بگیرد.

منتشرشده در بازار سرمایه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه طبق اعلام وزارت نیرو و وزارت صمت، مشکل برق واحدهای تولیدی و روند عرضه محصول سیمان به بازار در حال برطرف شدن است، گفت: وقتی از عرضه محصولات در بورس کالا سخن می گوییم یعنی به دنبال جلوگیری از رانت و فساد در بازار، ایجاد تعادل قیمتی، تنظیم بهینه بازار و تامین نیاز مصرف کننده هستیم که در این زمینه عرضه های مستمر سیمان در بورس کالا، راهکار تعادل بازار است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از رصد بورس ؛  حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حاشیه های ایجاد شده در صنعت سیمان و فولاد و افزایش قیمت این محصولات اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل قطعی مستمر برق، میزان تولید کارخانجات سیمان و فولاد کاهش پیدا کرد که همین امر موجب عدم پاسخگویی به تقاضای جامعه و افزایش شدید نرخ محصولات در بازار به خصوص سیمان شد.

او اظهار داشت: بعد از حاشیه های ایجاد شده در مصرف برق، اکنون قیمت یک پاکت سیمان از ٣٠ هزار تومان به ١١٠ هزار تومان رسیده است، این موضوع به مراتب بر قیمت سایر کالاها تاثیرگذار است و شاهد اثر آن بر قیمت ساختمان خواهیم بود.

فیروزی به برگزاری جلسات مختلف با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو به منظور تنظیم بازار اشاره کرد و افزود: وزارت صمت مدعی است، به دلیل کاهش میزان برق مصرفی واحدهای صنعتی و تولیدی، تولید آنها با کاهش همراه شده است و در وضعیت فعلی امکان پاسخگویی به تقاضای جامعه وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه همزمان با مطرح شدن چنین صحبت هایی،  روز دوشنبه هفته گذشته جلسه ای با وزیر صمت و وزیر نیرو برای بررسی دقیق وضعیت موجود در بازار سیمان و فولاد برگزار شد، ادامه داد: وزیر نیرو توضیحاتی را در خصوص عواملی که منجر به کاهش تولید برق یا افزایش مصرف آن در کشور شده است، ارائه داد و به دنبال آن گرمای شدید هوا در کشور و افزایش دمای شدید هوا نسبت به سال های گذشته، افزایش واحدهای صنعتی، فعالیت بدون مجوز رمز ارزها که نیازمند مصرف شدید برق بودند را به عنوان اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در به هم ریختگی صنعت برق کشور اعلام کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر صمت اعلام کرد، وزارت نیرو تعیین کننده میزان سهمیه برق است؛ بنابراین با توجه به کاهش سهمیه برق واحدهای تولیدی به تبع تولید محصولات کاهش پیدا کرده که همین امر سبب روند نزولی عرضه محصولات به بازار و افزایش قیمت ها شده است.

به گفته فیروزی، در کنار این مسایل معاون معدنی وزارت صمت در این جلسه به دو موضوع بسیار مهم اشاره کرد که رفع آن ها نیازمند بررسی هایی است و باید به طور حتم در دستور کار قرار بگیرند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: نخستین بحث مطرح شده از سوی معاون معدنی وزیر صمت این بود که واحدهای تولید سیمان از گذشته با میزان تولید بسیار خوبی همراه بودند و اکنون انبارها پر از محصول سیمان هستند اما به دلیل وجود فاصله زیاد بین این واحدها با نقاط مختلف کشور و نیز افزایش قیمت شدید واحدهای حمل و نقل، مقرون به صرفه نیست سیمان در نقاط مختلف کشور جابجا شود که همین موضوع باعث ایجاد مشکل در بازار سیمان شده است.


معاملات سیمان در بورس کالا باید بدون هیچ دخالتی انجام شود

 

او خاطرنشان کرد: نکته دیگر مطرح شده از سوی معاون معدنی وزارت صمت این بود که دولت نمی تواند دخل و تصرفی در حوزه محصولات سیمان داشته باشد، زیرا این محصول در بورس کالا عرضه می شود و قیمت ها در این بازار و براساس عرضه و تقاضا تعیین خواهند شد؛ قانون هم به صراحت این موضوع را اعلام کرده است که هر محصولی در بورس کالا عرضه می شود، معاملات آن باید بدون هیچ دخالتی قیمتی و براساس عرضه و تقاضا انجام شود.

فیروزی با بیان اینکه این نکته به عنوان مسایلی مهم برای بازتعریف عرضه محصولات در بورس کالا صورت می گیرد، افزود: باید به فلسفه برخی از موضوعات دقت شود، زمانی که صحبت از عرضه محصولی در بورس کالا مطرح می شود، این موضوع برای تنظیم بازار، تعیین شفاف قیمت ها و در نهایت ایجاد تعادل در قیمت ها و معاملات عنوان شده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرار نیست با عرضه محصولات در بورس کالا، اقدامی را فقط به صورت شکلی انجام دهیم بلکه ماهیت و هدف از این اقدام به عنوان مساله ای مهم برای ما تلقی می شود، گفت: فلسفه عرضه محصولات در بورس کالا ایجاد تعادل در قیمت، تنظیم بازار، جلوگیری از رانت و فساد در بازار است، همچنین از طریق بورس کالا می توان محصول را به راحتی در اختیار مصرف کننده قرار داد.

به گفته او، اگر این فلسفه که به عنوان اقدامی درست تلقی می شود مورد قبول همه مسوولان باشد به مرور می توان شاهد بهبود وضعیت بازار سیمان در کشور باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به حاشیه های ایجاد شده در زمینه خروج سیمان از بورس کالا اشاره کرد و گفت: مسؤولان مجوزی برای قطع عرضه سیمان در بورس کالا دریافت نکردند، روز چهارشنبه گزارشی وزیر نیرو ارائه داده که بر اساس آن هوا در حال حرکت به سمت کاهش دما است.

وی اعلام کرد: با توجه به صحبت مطرح شده از سوی وزیر نیرو  امیدواریم با خنک شدن هوا و کاهش مصرف برق سهمیه مصرفی برق در واحدهای صنعتی و تولیدی را افزایش دهند.

فیروزی به برنامه های ارائه شده از سوی وزارت صمت مبنی بر افزایش سهمیه مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: وزارت صمت به عنوان متولی واحد صنعتی و تولیدی به دنبال تنظیم گری برای عرضه بیشتر محصولات به بازار است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: اکنون به کارخانه های سیمان این مجوز ارائه شده است تا ٣٠ درصد از ظرفیت خود را برای فعالیت در روز و ٧٠ درصد را برای شب بگذارند، امیدواریم با توجه به کاهش دما سهمیه مصرف برق در این واحدها به میزان بیشتری افزایش پیدا کند.

منتشرشده در بازار سرمایه

پیگیری های چند ماهه وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست به نتیجه رسید و دستور واکسیناسیون کارکنان شبکه پست کشور صادر شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از  روابط عمومی شرکت ملی پست؛ کارکنان شبکه پست کشور با ارائه خدمات پستی به خصوص در دوره شیوع کرونا در گروه مشاغل حساس قرار گرفته و ضرورت واکسیناسیون این اقشار در چندین مرحله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت ملی پست پیگیری شد.
بنابراین گزارش، چندین مکاتبه از سوی محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و رمضانعلی سبحانی فر؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست برای موافقت و صدور مجوز واکسیناسیون پستچی ها با ستاد ملی کرونا و مجموعه وزارت بهداشت صورت گرفت.
 در ادامه این تلاش ها، وزارت بهداشت با واکسیناسیون پرسنل شرکت ملی پست در سراسر کشور موافقت و طی مکاتبه ای به دانشگاههای علوم پزشکی تمام استان ها انجام آن را ابلاغ کرد.
 در همین راستا سبحانی فر با تاکید به مدیران پست استانها از آنها خواست تا فرایند اداری و تشریفاتی آن به سرعت انجام گرفته و ضمن معرفی کارکنان هر استان هماهنگی لازم برای انجام واکسیناسیون صورت پذیرد.
 گفتنی است واکسن مورد نیاز از سوی وزارت بهداشت تامین و به دانشگاه های علوم پزشکی استان ها تحویل می‌شود.

منتشرشده در روابط عمومی ها

هامونی با اعلام این خبر که از سوی هیات‌مدیره فرابورس، برگزاری مجامع الکترونیک در سال جاری به صورت رایگان برای تمامی ناشران فرابورسی مصوب شده است، گفت: ناشرانی که تمایل دارند علاوه بر مجمع فیزیکی، این رویداد را برای سهامداران خود به صورت الکترونیکی برگزار کنند می‌توانند پس از اخذ تاییدیه از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، برای انجام هماهنگی‌های بعدی برای در اختیار گرفتن سامانه و انجام اقدامات بعدی با حامد نیک‌کار رئیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ارتباط برقرار کنند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل ازمدیریت ارتباطات فرابورس ایران ؛ مدیرعامل فرابورس با اشاره به اینکه سامانه برگزاری مجامع الکترونیک فرابورس ایران «دیدار» یک ابزار تولید محتوای زنده است که از رویدادهای پیش، حین و پس از مجامع پشتیبانی می‌کند، گفت: این نرم‌افزار و سامانه ابزاری برای افزایش کارایی اطلاعات بازار سرمایه در راستای ارتقای حاکمیت شرکتی به شمار می‌رود و امکان حضور حداکثری سهامداران و ذی‌نفعان در تصمیمات شرکت را به خوبی فراهم می‌کند.

 

 امیر هامونی با اشاره به کاربری ساده این سامانه، درباره مزایای آن اظهار کرد: مواردی مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه برگزاری مجامع ناشران، رای‌گیری الکترونیک، افزایش میزان مشارکت سهامداران در تصمیمات مجمع، دقت در فرایند رای‌گیری و امکان ثبت و ضبط تمامی مستندات، نتایج رای‌گیری و ویدئوی برگزاری مجمع از جمله مزایای سامانه دیدار فرابورس محسوب می‌شود.

 

به گفته وی از جمله امکانات و ابزارهای سامانه برگزاری مجامع الکترونیک دیدار همچنین باید به نمایش و پخش زنده تمامی رویدادهای مربوط به مجمع، پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی، امکان نظارت ناظران بر تمامی فرایندهای برگزاری مجامع، امکان رای‌گیری به دستورات جلسه حین پخش زنده برگزاری مجامع و درج زمان دقیق شروع و پایان رای‌گیری و .. اشاره کرد.

 

هامونی همچنین با اعلام این خبر که از سوی هیات‌مدیره فرابورس، برگزاری مجامع الکترونیک در سال جاری به صورت رایگان برای تمامی ناشران فرابورسی مصوب شده است، افزود: ناشرانی که تمایل دارند علاوه بر مجمع فیزیکی، این رویداد را برای سهامداران خود به صورت الکترونیکی برگزار کنند می‌توانند پس از اخذ تاییدیه از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، برای انجام هماهنگی‌های بعدی برای در اختیار گرفتن سامانه و انجام اقدامات بعدی با حامد نیک‌کار رئیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ارتباط برقرار کنند.

 

لازم به ذکر است شنبه 19 تیرماه از طریق سامانه دیدار فرابورس بیش از یک هزار نفر از سهامداران به صورت مجازی در مجامع فرابورس حضور یافتند و در فرایند رای‌گیری تمامی صورت جلسات مجمع اعم از انتخاب هیات‌رئیسه، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و ... مشارکت حداکثری کردند تا بدین ترتیب بالاترین میزان مشارکت سهامداران در طول سال‌های اخیر در مجامع فرابورس رقم بخورد.

 

منتشرشده در بازار سرمایه

شرکت فولاد مبارکه به جهت تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در شرایط رکود ناشی از کرونا و بحران‌های اقتصادی آنان، همچنان در کنار این عزیزان به عنوان همکاران خود در جبهه کار و تولید مانده است و به این ماندن افتخار می‌کند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه؛ شرکت فولاد مبارکه به لطف خداوند متعال و همت والای کارکنانش، سالهاست به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های ایرانی در تراز بین‌المللی شناخته شده و در رقابت با بسیاری از شرکت‌های به نام و مشهور در عرصه شاخص‌های تعالی سازمانی، توفیقات درخشانی را به دست آورده است.

این گروه بزرگ صنعتی ایران، در حال حاضر سرآمد شرکت‌های پیشرو در افزایش کمی و کیفی محصولات خود بوده و نقش تأثیرگذار آن در میزان ارزآوری و کمک به شرایط اقتصادی کشور، از آن نمادی ساخته که تجسم خواستن و توانستن در ایران اسلامی است.

عظمت این شرکت خصوصی در پرتو برخی آمار و ارقام، وضوح بیشتری یافته که بر همگان آشکار است؛ شرکت فولاد مبارکه نامی است که در پس آن، تنها در سال گذشته فروش بیش از 7 میلیون و 500 هزار تن محصول فولادی محقق شده و در پرتوی آن توسعه و گردش چرخ صنایع کشور خواهد بود.

 روابط عمومی فولاد مبارکه همواره درصدد اطلاع‌رسانی تخصصی از دستاوردهاست

این شرکت نام‌آور ایرانی در سال گذشته با صادرات بیش از یک میلیون و 250 هزار تن محصول، درآمد قابل توجهی را از آن کشور نموده و در عین حال روند تغییرات سرمایه شرکت فولاد مبارکه در سال‌های گذشته به طور معناداری سیر صعودی داشته و با تحقق افزایش سرمایه اخیر به عنوان دومین شرکت بورسی به لحاظ ثبتی در کشور می‌باشد که همه این‌ها تنها قطره‌ای از دریای افتخارات فولاد مبارکه است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

با توجه به آنچه ذکر شد، روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز همواره به عنوان پیشانی ارتباطی این گروه بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور، با عنایت به رسالت ذاتی خود همواره تلاش کرده به اطلاع‌رسانی تخصصی و پوشش همه‌جانبه دستاوردها بپردازد و درعین حال، پمپاژ روحیه، امید و خودباوری را به عنوان یک اصل، سرلوحه کار خود قرار دهد.

 چه کسی است که خبر بومی‌سازی ها و دستاوردهای متعدد در فولاد مبارکه را بخواند و بر ایرانی بودن خود نبالد؟

چه کسی است که مخاطب خبر بومی‌سازی بیش از 4 هزار تجهیز و قطعه استراتژیک در این شرکت بزرگ قرار بگیرد و بر ایرانی بودن خود نبالد؟ چه کسی است که خبر تولید نیمی از فولاد کشور و حدود 75 درصد ورق گرم کشور در فولاد مبارکه به عنوان مولود افتخارآفرین ایران اسلامی را بشنود و شعار "ما می توانیم" برای او در این خطه مجسم نشود؟! به راستی در زمانه رکود و انقباض فعالیت‌های اقتصادی کشور، چه کسی می‌تواند خبر مشارکت فولاد مبارکه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و استراتژیک کشور را بخواند و به کارکنان خدوم و همیشه در صحنه آن دست مریزاد نگوید؟!

آیا اطلاع‌رسانی در خصوص تأمین رایگان بیش از 17 هزار تن اکسیژن برای بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی و نفس بخشیدن به هم‌وطنان عزیزمان، پیامی جز حمایت همه‌جانبه این شرکت خصوصی صنعتی از مردم شریف ایران دارد؟

 نگاه فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاوردها به چشم یک «وظیفه ملی» است

نگاه شرکت فولاد مبارکه در بازتاب موفقیت‌ها و دستاوردهای بی‌شمارش به چشم یک «وظیفه ملی» و امری واجب محسوب می‌شود، چراکه شرکتی که گستره حضورش از مرزهای شرقی کشور در "سنگان" تا جنوبی‌ترین نقاط کشور در بندرعباس، گسترده و محصولاتش در اقصی‌نقاط ایران و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید ملی‌ بیاندیشد و عمل کند.

در این میان، رسانه‌های کشور اعم از جامعه محترم مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های برخط، همواره یار و یاور ما در این عرصه خطیر بوده‌اند و ارتباط فولاد مبارکه با بیش از 325 رسانه کشور گواه این ادعاست که اگر هم‌دلی و همکاری صمیمانه رسانه‌های محترم نبود، حق مطلب به درستی ادا نمی‌شد و امکان اطلاع‌رسانی لازم به فراخور نام و جایگاه این صنعت عظیم وجود نداشت.

فولاد مبارکه همچنان در کنار اصحاب رسانه مانده و به این ماندن افتخار می‌کند

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که شرکت فولاد مبارکه از جمله صنایعی بوده که همواره صف مشتریان محصولات خود را داشته و انگیزه چندانی برای حضور در رسانه‌ها صرفاً برای جلب مشتریان بیشتر را نداشته و سال‌هاست که از این رهگذر تلاش نموده، ضمن ارتباط تنگاتنگ با رسانه‌ها، با اتخاذ سیاستی حمایتی و بُرد-بُرد، به تقویت آن‌ها به عنوان قشر فرهیخته و ممتاز جامعه بپردازد.

حتی در سال گذشته که این شرکت از رشد 98 درصدی فروش نسبت به سال قبل از آن برخوردار بوده، به جهت تأکید بر حمایت از رسانه‌ها در شرایط رکود ناشی از کرونا و بحران‌های اقتصادی آنان، همچنان در کنار این عزیزان به عنوان همکاران خود در جبهه کار و تولید مانده است و به این ماندن افتخار می‌کند.

 دلالان رسانه‌ای ضمن باج‌خواهی، اصرار دارند «سُرنا را از سر گشاد آن بنوازند»

البته در این میان، هستند افرادی که متأسفانه مقام و منزلت رفیع خبرنگاری و رسانه را تنزل بخشیده و با رویکردهای کاسب‌کارانه خود به دلالی رسانه‌ای می‌پردازند و ضمن باج‌خواهی‌های مکرر خود، اصرار دارند «سورنا را از سر گشاد آن بنوازند!»

جای بسی خوشحالی است که کارنامه عملکرد این افراد در میان اصحاب محترم رسانه روشن و حضور پررنگ‌شان در عرصه دلالی رسانه‌ای بیش از همه برای مدیران محترم رسانه‌ها و فعالان این عرصه عیان بوده است؛ هر چند قائل بوده‌ایم که مقاومت در برابر این افراد و گروه‌های سازمان‌یافته می‌تواند هزینه‌هایی دربر داشته و آبشخور برخی جوّسازی‌ها و هجمه‌ها باشد، اما چاره‌ای جز کندنِ دندانِ طمع ایشان نداشته‌ایم.

هیچ ابایی از هزینه کردن در ترویج حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی نداریم

اخیراً لیستی آمیخته با کذب و بزرگنمایی از سوی برخی منتشر گردیده که تلاش نمودند با انتشار اعداد و ارقامی که بعضاً ساخته خیالات و اوهام آنهاست، به ادامه حاشیه‌سازی‌های گذشته خود بپردازند؛ هرچند فولاد مبارکه ابایی از آن ندارد که اذعان نماید حدود نیمی از عدد مذکور از فروردین ماه سال99 به جهت سیر طبیعی و معمول انتشار آگهی‌های مناقصات و مزایدات متعدد این شرکت در جراید و رسانه‌های مختلف و همچنین اطلاع‌رسانی اخبار در کنار تولید و انتشار انواع کاریکاتور، اینفوگرافیک، کلیپ و پادکست در پس رکوردهای متعدد در گروه فولاد مبارکه با هدف ترویج حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی هزینه گردیده که امری حرفه‌ای و بدیهی بوده و طبق قواعد قانونی و مشخص رسانه‌ها به ایشان پرداخت گردیده است.

این شرکت ضمن حفظ کرامت رسانه‌های همکار خود در استان، منطقه و کشور تلاش نموده اطلاع‌رسانی تخصصی و حرفه‌ای خود را از دستاوردهای شگرف در عرصه صنعت به خوبی انجام دهد و ارتباط با 30 رسانه تخصصی مرتبط، 106 رسانه تخصصی غیر مرتبط و 189 رسانه عمومی را در قالب 164 رسانه استانی و نمایندگی‌های رسانه‌های کشوری، 161 رسانه کشوری، 111 رسانه برخط و خبرگزاری‌ها و 214 رسانه مکتوب در دستور کار خود قرار داده است.

دلالان رسانه‌ای عرصه حمایت فولاد مبارکه از رسانه‌ها را تنگ می‌کنند

شایان ذکر است این شرکت از ابتدای سال جاری بررسی‌های زیادی را برای رسیدن به الگویی مناسب در راستای همکاری منصفانه با رسانه‌ها آغاز کرده و همواره تلاش نموده با ارزیابی‌ها و استفاده از نقطه‌نظرات اصحاب محترم رسانه، ساختار همکاری با رسانه‌ها را عادلانه و براساس شاخص‌های منطقی بهبود بخشیده و ایرادات احتمالی را برطرف نماید.

البته جای بسی تأسف است که رسانه‌های متعددی که در اختیار همین دلالان رسانه‌ای است، سال‌ها از سیاست‌های حمایتی فولاد مبارکه متنعم گردیده و حال فقط با کمی مقاومت در برابر زیاده‌خواهی ایشان به انتشار اکاذیب پرداخته و خواسته یا ناخواسته، عرصه حمایت فولاد مبارکه از رسانه‌ها را تنگ می‌کنند.

 اصحاب رسانه بر رفتارهای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی دلالان رسانه‌ای نقطه پایانی بگذارند

باری؛ فولاد مبارکه صرفاً از سال گذشته تا کنون، با انتشار اخبار متنوع از طریق رسانه‌های محترم، تولیدات صوتی و تصویری متعدد، تقویت پایگاه خبری "ایراسین" به عنوان یک مرجع تخصصی حوزه صنعت کشور و همچنین خبرنامه هفتگی فولاد، کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشته که به اذعان اهل فن، الگویی مناسب برای نمونه‌های مشابه خود به شمار می‌رود که این مهم جز با تلاش و همت والای کارکنان زحمت‌کش و استفاده از ذوق و قریحه لازم، دست‌یافتنی نبوده است.

این شرکت ضمن تأکید بر حق خود برای پیگرد قانونی علیه افرادی که تلاش نموده‌اند با انتشار اطلاعات مخدوش، به تشویش اذهان عمومی بپردازند، بار دیگر بر عزم و اراده خود بر همکاری‌های مؤثر با جامعه فعالان رسانه‌ای کشور تأکید نموده و امیدوار است در سایه این همکاری‌ها، موجی از امید به آینده و خودباوری در میان مردم به‌ویژه نسل جوان و پویای کشور شکل گرفته و روز به روز عرصه بر دلالان رسانه‌ای تنگ‌تر و مجال بروز و ظهور خبرنگاران و مدیران متعهد و دلسوز رسانه‌ها بیش از پیش گشوده‌تر شود و اصحاب محترم رسانه در تعاملی درون‌صنفی، نقطه پایانی بر رفتارهای غیر حرفه‌ای و غیر اخلاقی این قبیل افراد بگذارند.

منتشرشده در معدن
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی، از حمایت های بانک مرکزی در تامین ارز دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن کووید ١٩ تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛ دکتر نمکی در این نامه با اشاره به حمایت های بی دریغ رئیس کل بانک مرکزی و همکاران نظام بانکی در شرایط سخت و مضایق تحمیلی در جهت تامین ارز دارو، تجهیزات پزشکی و واکسن که کادر درمان به صورت شبانه روزی درگیر مبارزه ای نفس گیر با پاندمی کرونا هستند، قدردانی کرده است.

دکتر نمکی در این نامه تاکید کرده است، بی تردید آنان که در این روزگار سخت مدافعین سلامت و مردم ستمدیده از امواج بیماری را حمایت می کنند در تاریخ این کشور جاودانه خواهند شد.

بانک مرکزی ضمن تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ویژه کادر درمان و ستاد مبارزه با کرونا، تاکید می کند این نهاد سیاستگذار پولی و بانکی همچون گذشته در راستای کمک به طرح واکسیناسیون عموم هموطنان ارز مورد نیاز خرید واکسن کووید ١٩ را تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است، طرح واکسیناسیون پرسنل نظام بانکی که به صورت نمادین در روز عیدغدیرخم در بانک مرکزی کلید خورد، امروز رسما برای کارمندان بانک ها و موسسات مالی به مرحله اجرا درآمد.

 از زمان شیوع ویروس کووید ١٩ تا کنون ٣۵ هزار نفر از پرسنل نظام بانکی به ویروس کووید ١٩ مبتلا و  ٢۶٠ نفر جان خویش را در عرصه خدمت به هموطنان از دست داده اند.

منتشرشده در بازار پول

مديرعامل بانک صادرات ايران گفت: بانک صادرات ایران در نتیجه یک برنامه سه مرحله‌ای از بهمن ۹۶  تاکنون با تلاش همه همکاران مشکلات و عقب‌ماندگی‌های خود را جبران کرده و در ریل جدید سود عملیاتی پایدار قرار گرفته است و  البته به موفقیت‌های کنونی قانع نیست.
به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومي بانک صادرات ايران ؛ حجت‌اله صيدي در مراسم تکريم و معارفه مدير شعب بانک صادرات استان هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: موفقيت بانک مرهون تلاش سرمايه‌هاي فکري آن و برگزاري موفق مجمع سال مالي ۹۹  بانک صادرات ايران نتيجه تلاش همه همکاران تلاشگر و متعهد بانک است.
وي با بيان اين که به طور دائم بايد کارنامه فعاليت‌هاي خود را مرور کنيم، اظهار کرد: بانک صادرات ايران در نتيجه يک برنامه سه مرحله‌اي از بهمن‌ماه سال ۹۶ قدم به قدم تا به امروز پيش آمده و فصل جديدي از فعاليتهای آن در مرداد ماه ۱۴۰۰ در  بانک آغاز شده است.اين برنامه‌ها براي جبران مشکلات و عقب‌ماندگي‌هاي بانک با قوت مورد پيگيري و بانک در ريل مناسب فعاليت قرار گرفت.
صیدی تاکید کرد: بانک صادرات ايران به اين موفقيت قانع نيست و تلاش براي انجام برنامه‌هاي آتي با رويکرد جديد ادامه دارد. به همين منظور در اولين جلسه مديران بانک بعد از مجمع، برنامه‌ای بلند مدت در پنج بخش براي سال جاري تدوين شده است. اولين برنامه تا ۱۵ شهريور ماه و همزمان با هفتادمين سالروز تاسيس بانک در نظر گرفته شده است.
صیدی افزود: هفتاد سال فعاليت با خوشنامي و بالندگي براي بانک صادرات ايران ثروت مطلوبی است و اهميت زيادي دارد. در اين روز بايد نخستين اپليکيشن جديد بانک را رونمايي و براي عملياتي کردن اين اپليکيشن در ۱۱۰ شعبه جديد خود را آماده کنيم تا ظرف يکي دو سال بتوان تمامي شعب را به اين نرم‌افزار تجهيز کرد.
صيدي افزود: مقطع بعدي ۳۱ شهريور است که صورت‌هاي مالي شش ماهه را نهايي خواهيم کرد. این مقطع، مقطعی بسيار مهم است؛ چرا که در آن پايدارسازي سود عملياتي و نتيجه  اصلاح ساختار ترازنامه به ذي‌نفعان راهبردي بانک شامل کارکنان، مشتريان، سهامداران، نهادهاي مدني، تسهيلات گيرندگان و نهادهاي ناظر منعکس می‌شود و امیدواریم بتوان به آنها اطمينان خاطر داد که بانک با همين سرعت پيش خواهد رفت.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به تنگناهاي بين‌المللي و شيوع بيماري کرونا، افزود: لازم است در عملکرد بانک بهبود حاصل شود تا در ۳۱ شهريور که صورت‌هاي مالي تلفيقي شرکت اصلي و کل گروه شرکت‌هاي زيرمجموعه بانک را گزارش خواهيم کرد، موفقيت‌هاي بانک را منتشر کنيم.
مديرعامل بانک صادرات ايران سومين مقطع برنامه‌ای بانک صادرات ایران را پايان آذرماه سال جاري عنوان کرد و گفت: در این مقطع عملکرد ۹ ماهه بانک گزارش و تلاش خواهد شد تا ضعف‌ها و اشکالات منعکس شده در گزارش حسابرسي برطرف شود. حتي بايد تلاش کرد تا مسايل ناشي از مشکلات اقتصادي که بر کل شبکه بانکي تاثير گذاشته را حل کنيم و براي رفع آنها بکوشيم.
صيدي مقطع بعدي مورد نظر بانک را ۲۶ بهمن‌ماه سال جاري همزمان با ميلاد با سعادت حضرت اميرالمومنين علي (ع) عنوان کرد و افزود: در آن مقطع شعب «صاد» با رويکرد ورود به سال ۱۴۰۱ و پاسخ‌گويي به نيازهاي قرن جديد، راه‌اندازي خواهند شد و با دسترسي به سوپر اپليکيشن بانک تا بهمن ماه چندين شعبه را تجهيز خواهيم کرد.
 بانک صادرات ايران بانک سنت و نوآوري به صورت توامان و تلفيقي از سنت‌هاي اصیل بانکداری در ارائه خدمات به مشتريان قديمي و  خلاقیت و نوآوری بر مدار نیازهای روز به شمار می‌آید و با اتکا به فرهنگ سازماني غنی که از  ثروت‌هاي بانک است، می‌کوشد علاوه بر خدمت‌های گذشته، خدمات نوآورانه با فناوري‌هاي نوپدید ارائه کند.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان این که خدمات جديد بر اساس سبک زندگي‌ در دنياي جديد شکل خواهد گرفت، ادامه داد: بالندگي و پيشرفت بانک در گرو ارائه خدمات نوين، غيرتکراري و ارتباطات جديد است.
وي مقطع بعدي اجرای برنامه‌های آتی بانک و بهبود ساختار مالی آن را ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.
مديرعامل بانک صادرات ايران همچنين با اشاره به شيوع بيماري کرونا، گفت: از ابتداي گسترش اين بيماري با کاهش ساعات کاري شعب، به دنبال مصون‌ سازي همکاران بوده‌ايم و حتي سامانه شمس به همين منظور ايجاد شد. همچنین با هماهنگي شوراي هماهنگي بانک‌ها و همکاري بانک‌هاي ملت و تجارت تهيه واکسن و تزريق آن پيگيري شد و از روز پنجشنبه همزمان با عید سعید غدیر، واکسیناسیون همکاران نظام بانکی شروع و واکسیناسیون همکاران بانک صادرات ایران نیز از استان گیلان آغاز شده است.
وی با تاکید ویژه بر ارائه خدمات ارزی به فعالان اقتصادی استان هرمزگان، افزود: باید از ظرفیت‌های بانک صادرات ایران در این استان برای ارائه خدمات به اقتصاد و مردم تلاش بیشتری صورت گیرد. بخش ارزی بانک با وجود قابلیت‌های موجود باید خدمات مناسب‌تری ارائه دهد و‌ تعهدات و صدور ضمانت‌نامه‌ها  با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.
صیدی ضمن تاکید بر بهبود قیمت تمام شد پول و نرخ موثر تسهیلات بانک در این استان، وجود جزیره‌های قشم و کیش و فعالیت‌های اقتصادی این مناطق را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای ارائه خدمات بانکی بیشتر در جهت استمرار تولید، اشتغال و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی منطقه حداکثر استفاده صورت گرفته و‌ سهم بازار بانک صادرات ایران افزایش یابد تا بانک به جایگاه واقعی خود در استان هرمزگان برسد.
صیدی همچنین با اشاره به فرارسیدن زمان تغییر دولت افزود: انتظارات برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم از بانک‌ها بیش از گذشته بوده و بانک صادرات ایران برای همکاری و پاسخ  به این انتظارات آماده است.
صيدي با برشمردن سایر ظرفيت‌هاي جغرافیایی، سیاسی و اقتصادی غني استان هرمزگان از زحمات محمدعلی اسماعيلی زاده، مدير شعب و کارکنان اين استان طي سال‌هاي اخير قدرداني کرد و برای موفقیت محسن دباغ، مدیر شعب جدید بانک در استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد.

منتشرشده در بازار پول
استان سمنان به دليل دارا بودن شبكه ارتباطی مناسب و راه‌آهن با استان‌های تهران،‌ خراسان، مازندران و جنوب كشور (به ویژه راه جدیدالاحداث استان سمنان به استان اصفهان) و كشف ذخایر معدنی مهم از اهمیت صنعتي ویژه اي برخوردار است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی  بانک صنعت و معدن ؛ اين استان یكی از قطب‌های صنعتی كشور است و در صنايع شيميائي، خودروسازي و قطعه سازي، داروئي، صنایع سلولزی، صنایع نساجی و چرم داراي مزيت اقتصادي مي باشد؛ همچنين از نظر تنوع مواد معدنی یكی از مناطق غنی كشور به شمار می‌آید و معادن فعال استان را ذغال‌سنگ، كرومیت، گچ، نمك، سیلیس، سولفات دوسود، دولومیت،‌ پتاس، خاك‌های صنعتی، مس، سرب، روی، بوكسیت، منگنز، گوگرد، فسفات و غیره تشكیل می‌دهند و از اين نظر داراي ظرفيت مطلوبي براي سرمايه گذاري مي باشد.
بر همين اساس روابط عمومي بانك صنعت و معدن در مصاحبه با مريم شاهي مدیر استاني و رئیس شعبه سمنان در خصوص راهكارهاي استفاده از ظرفيت هاي صنعتي و معدني استان و بهره برداري از فرصت ها و مزيت هاي اقتصادي آن، روند اجراي طرح هاي توليدي اين استان به گفتگو نشسته است كه مشروح آن در ادامه مي آيد؛

1- در راستاي تحقق شعار سال"توليد، پشتيباني ها و مانع زدايي ها" چه برنامه هايي داريد؟
بانك صنعت و معدن در استان همواره در ارائه تسهيلات و خدمات به صنايع و حمايت از توليد در راستاي رونق اقتصادي كشور پيشگام بوده و در سال جاري نيز براي عملياتي شدن منويات رهبر معظم انقلاب و تحقق اين شعار راهبردي با برخورداري از كارشناسان مجرب استان و با شناسائي واحدهاي توليدي و مجموعه هايي كه نياز به حمايت و همراهي بيشتري دارند با در اولويت قراردادن واحدهاي توليدي كه در اشتغال زايي و توليد ناخالص داخلي نقش پر رنگ تري دارند از ابتداي سال اقدامات لازم را با هدف تسهيل در فرآيند هاي اعطاي تسهيلات و ارائه خدمات جهت حمايت بيشتر از آنها برنامه ريزي و اجرا نموده است.

2- مهمترين سياست ها و استراتژيهاي شعبه در سال 1400 چيست؟
مهمترين استراتژي بانك در استان به عنوان تنها بانك تخصصي در حوزه صنعت و معدن ارائه خدمات كامل بانكي و تامين مالي جامع شركت هاي توليدي مولد ، صادراتي و دانش بنيان در كوتاهترين زمان ممكن است. به عبارتي پاسخگويي به نياز واقعي صنعتگران در زمان و مكان مناسب. ضمناً اين بانك تلاش دارد در سال جاري با اجراي كامل امكانات بانكداري شركتي و استفاده از بسترهاي الكترونيك در راستاي بانكداري ديجيتال خدمات مناسب تري را ارائه نمايد.

3- مهمترين اقدامات انجام شده در سال 99 چه بوده است و چه ميزان درتحقق برنامه هاي سال گذشته موفق بوده ايد، دلايل موفقيتتان چه بوده است ؟
در سال گذشته اعتماد ارزشمند هيات مديره، معاونين و مديران محترم ارشد بانك و همچنين تلاش هاي آگاهانه و دلسوزانه تمامي همكاران استان، منجر به رشدي قابل توجه در بسياري از شاخصها و گزينه هاي مورد نظر بانك گرديد كه در ادامه به بخشي از آنها اشاره خواهد شد:
الف : ضمن تسهيل و تسريع در كليه فرآيندهاي اجرايي با تامين و تخصيص منابع ارزان قيمت براي واحدهاي توليدي (استفاده حداكثري از منابع بند الف تبصره 18 در استان ، منابع صندوق توسعه ملي ، ساير منابع ) تمركز ويژه اي بر حفظ اشتغال واحدهاي فعال و راه اندازي طرح هايي كه پيشرفت فيزيكي بالايي دارند صورت گرفته است و خوشبختانه اين بانك موفق به كسب مقام اول در بين بانكهاي استان در پرداخت تسهيلات رونق توليد و بند الف تبصره 18 گرديده است.
ب : با تامين مالي و راه اندازي طرح هاي سرمايه گذاري ثابت در استان همگام با رسالت اصلي بانك صنعت و معدن موفق به كسب جايگاه نخست در بخش سرمايه گذاري ثابت در بين بانكهاي استان گرديد.
ج : در كليه پارامترهاي بانكي به خصوص صدور ضمانتنامه ( رشد 800درصدي ) و افزايش متوسط منابع (رشد 52 درصد ) و پرداخت تسهيلات ، قرارداد و ... موفق به كسب رتبه برتر با توجه به پتانسيل استان گرديده است.
د : ريسك اعتباري استان در سال 1399 به زير %1 كاهش يافته كه ناشي از توجه و دقت ويژة در انتخاب و تعامل با مشتريان استان مي باشد.

4- با توجه به مشكلات ناشي از تحريم هاي ظالمانه و شيوع ويروس كرونا چه اقدامات و راهكارهايي براي حمايت از توليدكنندگان استان خود داريد؟
در شرايط تحريم افزايش توليد راه حل گريز از شرايط موجود مي باشد تا بتوان از فرصت تحريم ها براي خودكفايي در بخش هاي مختلف استفاده كرد. قطعاً بانك صنعت و معدن با گره گشايي از مشكلات واحدهاي توليدي و تسهيل و تسريع در روند تامين سرمايه همگام با سياستهاي كلان كشور نقش مهمي را در اين زمينه داشته است. همچنين با عزم صنعتگران استان در ايجاد خطوط توليد مواد بهداشتي و ضدعفوني و ساير تجهيزات لازم، اين بانك نيز در جايگاه خود با حمايت به موقع نسبت به تامين مالي تعدادي از واحدهاي مزبور براي مقابله با بيماري كرونا اقدام نموده است.
از سوي ديگر تلاش شد تا حداكثر استفاده از خدمات الكترونيكي در بانك صورت گيرد كه اين امر منجر به كاهش مراجعات حضوري مشتريان گرديد و همزمان با رعايت كامل نكات بهداشتي در شعب و اولويت حفظ سلامت مشتريان و همكاران، تاكنون تنها يك نفر از همكاران به بيماري كوويد مبتلا و خوشبختانه %96 از همكاران با مشكلي مواجه نگرديده اند.

5- پس از تدوين سياستهاي اعتباري و راهبردي بانك در سال1400، براي اجراي مؤثر سياست ها و به منظور ايجاد هم افزايي و چابك سازي سازمان، چه اقداماتي را مؤثر مي دانيد؟
خوشبختانه بانك صنعت و معدن در سال هاي اخير موفق به جذب تعداد زيادي از برترين توليد كنندگان در شعب بانك گرديده است. به نظر مي رسد با توسعه روزافزون فناوري تنها با تكيه و تاكيد بر افزايش خدمات نوين بانكداري( متناسب با نياز واحدهاي توليدي )منجر به كسب امتياز ويژه جهت افزايش و جذب سپرده هاي مشتريان فعلي و جديد خواهد شد كه اين بانك را متمايز از ساير بانكها خواهد كرد.
اين بانك در استان سمنان سعي دارد با به كارگيري فناوري مدرن درصنعت بانكداري، اجرائي نمودن طرح مشتري محوري با داشتن مهارت نيروي انساني و با پيروي از سياستهاي اعتباري و راهبردي سال جاري اقدامات موثرتري را در استان به نتيجه برساند.

6- براي اجراي حاكميت شركتي و بانكداري ديجيتال چه اقداماتي در شعبه تحت مديريت شما صورت گرفته است؟
ليستي از بنگاههاي اقتصادي مشمول اين طرح، تهيه و با هماهنگي ادارة بازاريابي و بانكداري شركتي اطلاعات و نيازهاي مشتريان گردآوري شده است و با برگزاري جلسات حضوري با مديران واحدها و شناسايي نياز آنها و ارائه بسته هاي خدماتي ، اعتباري ، تسهيلاتي به مشتريان و متناسب با امكانات موجود در دستور كار مي باشد.

7- از چه روشهايي براي جذب منابع بيشتر در استان استفاده مي كنيد؟
در عصر كنوني عواملي كه منجر به توفيق بانك در جذب سپرده ها در فضاي رقابتي فعلي مي گردد استفاده از فناوري اطلاعات، بازاريابي و مشتري مداري به معناي واقعي آن و پرهيز از شعار زدگي مي باشد. بانك نيز با بهره مندي از نيروهاي انساني تحصيل كرده و با دانش بالا مي تواند ارتباط دائمي با مشتريان و بازار داشته باشد و در نهايت با تسريع در امور و رضايت مشتريان سپرده هاي مازاد در دسترس صنعتگران را به عنوان منابع در اختيار داشته باشد. قطعاً اين مهم با ارائه خدمات بهتر و متنوع تر در بخش IT ، افزايش مهارت نيروي انساني شعب ، تنوع و كيفيت خدمات بانكي مطلوب، محيط داخلي و محل استقرار مكاني بانك، به نحو مطلوب تري تحقق خواهد يافت.

8- طي يكسال گذشته به چند طرح صنعتي و به چه ميزان تسهيلات پرداخت كرده ايد؟
طي سال 99 به 15 طرح ثابت به مبلغ 1.335 ميليارد ريال و 177 طرح تسهيلات سرمايه در گردش به مبلغ 11.027 ميليارد ريال تسهيلات پرداخت گرديده است.

9- در اين مدت چند طرح صنعتي با تسهيلات بانك در استان به بهره برداري رسيده و به چه ميزان اشتغال ايجاد كرده است؟
طي سال 99 تعداد 6 طرح با ميزان سرمايه گذاري 3.500 ميليارد ريال و اشتغال 330 نفر در زمينه طرحهاي فولادي ، پليمري ، شيميائي ، فرآوري معدن و صنايع خودرو سازي ايجاد گرديده است.

10- چه تعداد واحد صنعتي با تسهيلات بانك در استان در حال اجرا است، چه مقدار پيشرفت داشته است و با بهره برداري از آنها چه مقدار شغل ايجاد شده است؟
تعداد 9 طرح با حجم سرمايه گذاري 4.700 ميليارد ريال و ميزان پيشرفت فيزيكي 60 درصد و پيش بيني اشتغال بيش از 450 نفر در دست اجرا مي باشد.

11- وضعيت استان از نظر توسعه صنعتي چگونه است و شما چه پتانسيل هايي را براي توسعه صنعتي و اقتصادي استان مي شناسيد؟
استان سمنان به دليل برخورداري از موقعيت هاي استراتژيك و توانمندي هاي اقتصادي و دسترسي به بازارهاي هدف به يك قطب صنعتي تبديل شده است و با ايجاد و توسعه واحدهاي صنعتي بزرگ و متوسط و كوچك از سهم بالائي در توسعه صنعتي كشور برخوردار گرديده است. به عنوان نمونه در بخش صنعت، سمنان در حوزة قطعه سازي و خودرو سازي يكي از قطب هاي صنعتي كشور محسوب مي شود. در بخش معدن نيز به برخورداري از ذخائر غني و متنوع معدني و وجود 42 كانسار معدني از 72 كانسار موجود در كشور و رتبه ها ي اول در ذخيره و توليد گچ و نمك در كشور مي باشد كه استان سمنان را يكي از قطب هاي اصلي معدن در كشور نموده است . توسعه صنايع كوچك با تاكيد بر پيوند با صنايع بزرگ مادر و شكل گيري خوشه هاي صنعتي در صنايع شيميائي خودروسازي و قطعه سازي و داروئي با توجه به موقعيت مناسب منطقه و همجواري با قطب صنعتي تهران مي تواند از اهداف بلند مدت توسعه استان باشد.

12- براي وصول مطالبات چه برنامه و راهكاري داريد؟
در حال حاضر ريسك مطالبات غيرجاري بانك در استان كمتر از يك درصد مي باشد كه اعتبار سنجي دقيق و انتخاب صحيح مشتريان از مهمترين عوامل موثر در كاهش ريسك اعتباري استان مي باشد. پرداخت حد اعتباري سرمايه در گردش و رصد فعاليت و رضايت مشتريان در طول سال باعث جلوگيري از غيرجاري شدن مطالبات بانك مي باشد.

13- چه برنامه هايي براي ارائه خدمات هر چه بهتر به مشتريان داريد؟براي افزايش كارمزدها چه راهكارهايي داريد؟
يك عنصر كليدي در استراتژي هاي اخير بانك ، افزايش درآمد از طريق اخذ كارمزدها مي باشد كه همانگونه كه در موارد قبل نيز بيان شد موفقيت كنوني بانك ها در اين مورد صرفاً در گرو ايجاد تعامل و رضايت مشتريان مي باشد كه اميد است بتوان با ارائه خدمات مطلوب، شفاف، بي وقفه و استفاده بهينه از خدمات الكترونيك بتوان به شكل شايسته اي به اين مهم نيز دست يافت.

14- با توجه به افزايش سطح اختيارات شعب، تعامل شما با ستاد بانك چگونه است و چه انتظاري از ستاد داريد؟
با توجه به اينكه متوسط تجربه و سوابق كاري همكاران برخي شعب در برخي موارد بالاتر از ميانگين بانك مي باشد لذا به نظر مي رسد حسن اعتماد هيات مديره محترم بانك در افزايش سطح اختيارات كاملاً منطقي بوده و نتيجة كار نيز مؤيد اين موضوع مي باشد و خوشبختانه با حسن اعتماد موجود به همكاران اين استان در ستاد، تعامل بسيار مطلوبي در انجام كليه امور وجود دارد. تسريع در روند بررسي و پاسخگويي در برخي امور مربوط به اين استان توسط همكاران ستاد مورد درخواست مي باشد.

15- تعامل شما با مقامات ارشد استاني نظير(استانداري، وزارت اموراقتصادي و دارائي و وزارت صنعت، معدن و تجارت) چگونه است؟
آنچه كاملاً مشهود است در سنوات گذشته تعامل بسيار خوبي با مقامات استاني توسط بانك صنعت و معدن برقرار شده به گونه اي كه در خصوص بنگاههاي صنعتي كه در زمره مشتريان بانك نيستند نيز جهت يافتن راهكار از اين بانك مشورت گرفته مي شود. همچنين انتخاب مدير استان به عنوان يكي از اعضاي خبره بانكي و يكي از اعضاي كميته بهره وري استان مؤيد اين موضوع مي باشد.

16- به نظر شما نقش نيروي انساني كارآمد در موفقيت و برتري شعب چيست؟ برنامه شما براي افزايش سطح مهارت و دانش كاركنان مجموعه خود و فرآيند جانشين پروري چيست؟
قطعاً فقدان نيروي انساني كارآمد با انگيزه و داراي دانش روز برابر است با از دست دادن مشتريان بالفعل و بالقوه بانك، زيرا همكاران در صف با نوع برخورد و نگرششان توانايي جذب مشتريان جديد براي كل مجموعه را دارا مي باشند. بديهي است چنانچه عملكرد نيروي صف نادرست، به دور از آگاهي و غير حرفه اي باشد نه تنها مشتري جديد جذب نخواهد شد بلكه مشتريان اعتباري فعلي نيز از بانك مهاجرت خواهند نمود.
لذا بسيار حائز اهميت است كه مديريت ارشد بانك بر افزايش مهارتهاي فني و ارتباطي همكاران و بر فرآيند جانشين پروري تمركز ويژه مبذول نمايد.

17- روشهاي شما براي استفاده از ايده ها و پيشنهادات همكارانتان در جهت بهبود فعاليتهاي شعبه چيست؟
افزايش بهره وري و دسترسي به موفقيت ها در استان صرفاً با همكاري تنگاتنگ تمامي همكاران ميسر گرديده است. بديهي است تصميماتي كه با مشاركت و رضايت همكاران اتخاذ مي شود از حمايت و پشتيباني بيشتري برخوردار بوده و لذا همكاران در تصميم هايي كه خود در آن نقش داشته اند تعهد بيشتري نشان مي دهند كه منجر به اجراي بهتر امور خواهد شد.

منتشرشده در معدن