31 فروردين 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: خرداد 1400
چهارشنبه, 09 تیر 1400 ساعت 13:46

نمایش P/S شرکت های تولیدی در سایت TSETMC

سازمان بورس در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S را برای شرکتهای تولیدی در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده شده است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، حید روشن قلب، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با سنا در مورد افشا نسبت P/S شرکتهای تولیدی در سایت TSETMC گفت : سازمان بورس با همکاری شرکت های رایان بورس و مدیریت فناوری بورس تهران، در راستای افزایش کیفیت اطلاعات به سرمایه گذاران و معامله گران بازار، از روز گذشته نسبت P/S برای شرکتهای تولیدی را در صفحه مربوط به هر شرکت در سایت TSETMC قرار داده است.

وی با بیان این مطلب که نسبت P/S  از نسبت های پر کاربرد بین فعالین بازار است، درباره چگونگی تعیین s , ین نسبت تصریح کرد: با تقسیم آخرین ارزش بازار سهام شرکت بر مبلغ فروش ۱۲ ماهه اخیر شرکت که در آخرین گزارش فعالیت ماهانه شرکت های تولیدی درج شده است این نسبت محاسبه شده و در سایت TSETMC نمایش داده می شود.

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس با بیان اینکه این نسبت در شرکت های غیر تولیدی محاسبه نمی شود، خاطر نشان کرد: این نسبت با تغییر قیمت سهام و یا افشا گزارش ماهانه جدید به روز رسانی می‌شود.

روشن قلب در پایان گفتگو با سنا یادآور شد: در راستای بهبود اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران و با تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار، تعداد مظنه های قابل نمایش برای هر نماد در سایت TSETMC از ۳ مظنه به ۵ مظنه افزایش یافته است.

منتشرشده در روابط عمومی ها

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پویا انرژی از زیرمجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات امروز صبح با حضور سهامداران، مدیران و مسئولان مربوطه برگزار شد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در این نشست ضمن تقدیر از تلاش های انجام شده توسط مجموعه مدیران و کارکنان پویا انرژی در راستای پیشبرد اهداف شرکت، بر عزم راسخ هلدینگ بر توسعه زیرساختهای مهم زنجیره تولید به ویژه در حوزه انرژی تاکید کرد.

وی تأمین برق مورد نیاز صنایع را یکی از دغدغه ها و چالش های اصلی صنعت برشمرد و افزود: به عنوان یک مجموعه بزرگ فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی و فولادی تلاش می کنیم با سرمایه گذاری در بخش انرژی ضمن تأمین نیاز واحدهای زیرمجموعه خود به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در کنار دولت بوده و تا حدی پاسخگوی نیاز مردم در این زمینه باشیم.

دکتر نادری همچنین از تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحدهای نیروگاههای شاهرود و سمنان به عنوان حرکتی ارزشمند و ستودنی یاد کرد و افزود: خودباوری و توانمندی بالای متخصصین ایرانی در این پروژه ها به خوبی مشهود است و کار جهادی موفقی که در این دو نیروگاه با وجود تمام مشکلات و محدودیت ها و همه گیری بیماری کرونا انجام گرفت می تواند الگو و سرمشق بسیار خوبی برای استمرار این حرکت در سایر نیروگاههای مشابه در کشور باشد.

یادآوری می شود پروژه های تعمیرات اساسی و ارتقاء توان و راندمان واحد یک نیروگاه شاهرود و واحدهای یک و دوی نیروگاه سمنان در سه مرحله اوایل سال 99 و سالجاری توسط شرکت پویا انرژی با بهره گیری از جدیدترین دستاورد گروه مپنا که مبتنی بر به روزترین تکنولوژی برای تولید برق است انجام گرفت و در نتیجه آن با افزایش ظرفیت تولید هریک از واحد ها از 162 مگاوات به 183 مگاوات، و ارتقای راندمان تولید واحدهای نیروگاهی از 34 درصد به 36 درصد، علاوه بر صرفه جویی بالغ بر 54 میلیون مترمکعب گاز مصرفی مورد نیاز جهت تولید برق در کل سال، معادل برق مورد نیاز شهری با جمعیت 240 هزار نفر به ظرفیت تولید برق کشور اضافه نمود و به عبارتی از خاموش شدن برق حدود 240 هزار نفر در پیک مصرف جلوگیری می کند.

مهندس مکری مدیرعامل شرکت پویا انرژی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد سال مالی این شرکت (منتهی به 30 اسفند 99) ارائه نمود.

بر اساس این گزارش تولید نیروگاه سمنان نسبت به سال گذشته 13 درصد و درآمد آن 18 درصد افزایش را نشان میدهد. همچنین افزایش درآمد نیروگاه شاهرود 19 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت پویا انرژی در ادامه گزارشی را از روند پیشرفت طرح های در دست اجرا و اقدام این مجموعه از جمله؛ احداث نیروگاه CHP بیست و چهار مگاواتی عجب شیر، احداث نیروگاه 480 مگاواتی سیکل ترکیبی لوشان، احداث نیروگاه 36 مگاواتی بازیافت حرارتی کک طبس، احداث نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی شهید حمید باکری سمنان و سایر پروژه ها و برنامه های آتی ارائه نمود.

شرکت پویا انرژی نگین سبز خاورمیانه از سال 91 با نام اولیه دفینه ثمین پویا با مأموریت تولید برق با اولویت تامین برق مورد نیاز شرکت های هم گروه با استفاده از ظرفیت نیروگاه های فعلی، به روز رسانی و افزایش ظرفیت های موجود و یا ایجاد ظرفیتهای جدید مشغول فعالیت بوده و در حال حاضر مالکیت کل سهام آن در اختیار هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات است.

منتشرشده در روابط عمومی ها

بی‌شک جایگاه امروز فولاد مبارکه در جهان اتفاقی نیست. این مهم که قطعا حاصل در کنار هم قرار گرفتن تکه‌های پازل توسعه و بقاست، بدون استفاده از سیستم‌های مدیریتی نوین و کارآمد امکان‌پذیر نیست. استفاده از شیوه مدیریت مشارکتی در قالب استقرار نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود کیفیت یکی از استراتژی‌های برتر این شرکت است که در برترین شرکت‌های جهان نیز اجرا می‌شود.


به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، در عصر رقابت‌محور امروز، بهره‌وری با هدف بهبود عملیات سازمان بسیار حائز اهمیت است. توجه به این مهم در سازمان‌ها با حذف فرایندهای زائد به استفاده بهینه از منابع سازمان به‌ویژه در حوزه منابع انسانی کمک می‌کند و از میزان هدررفت منابع می‌کاهد. همین مسئله باعث شده تلاش برای بهبود و استفاده مؤثر و کارآمد از منابع گوناگون مانند نیروی کار، سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف همه مدیران سازمان‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و مؤسسات خدماتی باشد.

وجود ساختار سازمانی مناسب، روش‌های اجرایی کارآمد، تجهیزات و ابزار کار سالم، فضای کاری متعادل و از همه مهم‌تر نیروی انسانی شایسته از ضروریاتی است که برای دست‌یابی به این هدف باید مورد توجه قرار گیرد. مشارکت کارکنان یک مجموعه در امور مختلف و تلاش‌های آگاهانه آنان به همراه انضباط کاری می‌تواند بر میزان بهره‌وری و بهبود آن به‌ویژه در یک محیط پرنوسان و همراه با ناامنی اثرگذار باشد. به بیان دیگر فرهنگ بهبود بهره‌وری باید در سازمان نهادینه شود؛ سازمانی که نیروی انسانی هسته مرکزی و قلب آن را تشکیل می‌دهد.

 «مدیریت مشارکتی»؛ یکی از پیشرفته‌ترین شیوه‌های مدیریت در جهان

امروزه مدیریت مشارکتی یکی از پیشرفته‌ترین و مؤثرترین روش‌های مدیریتی است و یکی از اقداماتی که می‌تواند در دست‌یابی سازمان به این مهم اثرگذار باشد، استقرار نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود کیفیت است. تجربه موفق شرکت‌های بزرگی چون تویوتا، مهر تأییدی بر کارآمدی این روش است؛ روشی که ارتقای بهره‌وری مجموعه و تأمین رضایت کارکنان را به دنبال دارد.

شرکت فولاد مبارکه نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت ایرانی در حوزه فولاد و همچنین شرکتی پیشرو در توسعه، با درک این نیاز از سال‌های ابتدایی تأسیس خود اقدام به استقرار نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود کیفیت کرد. دستاورد این مسئله چنان برای فولاد مبارکه پررنگ بوده که معاون تکنولوژی این شرکت بخش عمده‌ای از منافع و بهبودهای سازمانی فولاد مبارکه را ناشی از استقرار نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود می‌داند.

سید مهدی نقوی، در سالروز استقرار نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود در شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد گفت: نظام‌های بهبود مشارکتی، روشی برای حل مسئله با هدف بهبود فرهنگ‌سازی، کسب مزایای اقتصادی و ایجاد بانک اطلاعاتی به‌منظور دست‌یابی همه کارکنان به فرصت‌های بهبود و ترغیب آنان برای حرکت مستمر رو به جلو طراحی شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از منافع و بهبودهای سازمانی که در فولاد مبارکه رخ داده ناشی از همراهی و مشارکت کارکنان است. به‌طورکلی سه رویکرد حل مسئله در نظام مشارکتی برای فولاد مبارکه تعریف شده که شامل نظام پیشنهادات، حلقه‌های کنترل کیفی (QCC) و پروژه‌های تحول (TQ) است. هر سه نظام روشی برای حل مسئله است، اما نظام پیشنهادات، یک نظام فردی بر مبنای خلاقیت افراد است؛ درحالی‌که حلقه‌های کنترل کیفیت و پروژه‌های تحول، نظام‌هایی گروهی و مشارکتی مبتنی بر کار و تفکر جمعی هستند.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه ادامه داد: به بیان دیگر حل مسئله به روش حلقه‌های کنترل کیفیت، گروه‌محور است. در این روش، افراد مسائل درون‌بخشی خود را جست‌وجو و آن را با ابزارهای موجود حل می‌کنند؛ درحالی‌که در پروژه‌های TQ که یک رویکرد مسئله‌محور است، یک تیم بین‌بخشی برای حل مسئله تشکیل می‌شود. این تیم ممکن است برای پروژه‌های بعدی تغییر کند؛ بنابراین اعضای آن لزوما ثابت نیستند.

نقوی تصریح کرد: مجموع نظام‌ها و نگرش‌های موجود در فولاد مبارکه از سال 1374 آغاز و متناسب با نظام بهبود تعریف‌شده برای فولاد مبارکه هر سال بهبود پیدا کرده؛ بنابراین زمان شروع دریافت پیشنهادات عملا از سال 1374 بوده است. در نتیجه با استفاده از این نظام‌ها و نگرش‌ها، تأثیرات قابل‌توجهی در فرهنگ کاری پرسنل ایجاد شده است.

 توسعه فرهنگ حل مسئله به سطح واحدها

وی تصریح کرد: نظام‌های بهبود در گروه‌های فولاد مبارکه کیفی است و بستری را برای مشارکت همه افراد فراهم می‌کند. ایجاد این فرهنگ که «همه در بهبود یک سازمان شریک هستند»، نتایج کیفی قابل‌توجهی به ارمغان می‌آورد.

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه افزود: نظام‌های مشارکتی فولاد مبارکه با ساختار کمیته‌های تحول و در سه سطح کمیته عالی تحول، کمیته‌های اصلی و کمیته‌های واحدی تعریف شده است. با تشکیل 124 کمیته واحدی در فولاد مبارکه، فرهنگ حل مسئله به سطح واحدها رسیده که عملا نتایج بهتری را برای این شرکت به ارمغان آورده است. بر اساس داده‌های موجود، در سال گذشته (1399) تقریبا 35 هزار پیشنهاد در سازمان فولاد مبارکه دریافت شده و 600 گروه بهبود فعال در شرکت وجود داشته که آمار قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

 وی در پاسخ به این سؤال که چقدر نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود موجود در فولاد مبارکه بهینه است، گفت: ما پیوسته در حال تغییر و بهبود در تعریف نظام و ساختار آن هستیم. تلاش شده تمام مفاهیم «بهبود» در فولاد مبارکه ایجاد شود، اما ازآنجاکه این مسئله پیوسته در حال ‌توسعه و بهبود است، با رصد مداوم تغییرات، فولاد مبارکه نیز از این منظر پیشرفت خواهد کرد.

 نظام‌های مشارکتی؛ ساختار تحولی مبتنی بر مشارکت کارکنان

محمد ناظمی هرندی، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی شرکت فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد، با اشاره به لزوم وجود فرایندی به‌منظور تحقق اهداف و اجرای تحول در سازمان، اظهار کرد: به همین دلیل ساختار تحول در شرکت فولاد مبارکه ایجاد شد که بر اساس آن تمام اجزای فرایند به‌منظور دست‌یابی به نتایج در کنار هم جمع می‌شوند. باید توجه داشت که همه کارکنان باید در این اقدامات مشارکت داشته باشند و بستر لازم برای این مشارکت در قالب نظام پیشنهادات و گروه‌های بهبود کیفیت محقق شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات شرکت فولاد مبارکه در حوزه توسعه مشارکت، بهبود و تحول، تعیین گروه‌های ثابتی به نام «گروه‌های بهبود کیفیت» در سطح واحدهای تولیدی و پشتیبانی است که وظیفه دارند مسائل واحد خود را تحلیل کنند و با انتخاب مسئله اصلی از میان مشکلات موجود و با استفاده از روش‌های حل مسئله، راه‌حل را کشف و موضوع را حل کنند. این روش که ریشه ژاپنی دارد، از سال 75 در فولاد مبارکه در حال اجرا بوده و پیوسته بهبود یافته است.

بی‌شک توسعه و پیشرفت و در رأس همه آن‌ها بقای یک سازمان بی‌دلیل رخ نمی‌دهد. در عصر رقابتی امروز که بسیاری از شرکت‌ها به‌واسطه عقب ماندن از مسیر توسعه و ناتوانی در رقابت از صحنه حذف می‌شوند، فولاد مبارکه در آستانه آغاز چهارمین دهه فعالیت قدرتمند خود در عرصه فولاد کشور است. این مهم که قطعا حاصل درکنار هم قرار گرفتن تکه‌های پازل توسعه و بقاست، بدون استفاده از سیستم‌های مدیریتی نوین و کارآمد امکان‌پذیر نیست. استفاده از رویکرد و استراتژی موفق‌ترین شرکت‌های جهان در کنار تلاش خبره‌ترین متخصصان ایرانی، یکی از رازهای موفقیت چهل‌ساله فولاد مبارکه در عرصه فولاد جهان است. جایگاه امروز فولاد مبارکه در جهان اتفاقی نیست.

منتشرشده در معدن

عضو هیات مدیره بورس تهران پیشنهاد داد: گنجاندن مفاهیم مالی، ریسک و بازدهی و مدیریت ثروت در کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی، می تواند نویدبخش شکل گیری نسلی نو و جامعه ای آگاه به دانش و فرهنگ مالی و به تبع آن اقتصادی پایدار و بورسی با ثبات در آینده کشور عزیزمان باشد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، دکتر حسین بوستانی عضو هیات مدیره بورس تهران فرهنگ سازی را از ضرورتهای اولیه برای استفاده صحیح از هر پدیده یا تکنولوژی در جامعه عنوان کرد و گفت: متولیان ارائه ابزار یا خدمات جدید معمولا با بسترسازی مناسب از طریق ارائه آموزش به جامعه هدف تلاش می کنند تا ضمن یاددهی کارکردهای صحیح، موضوع ارائه شده به افزایش کارایی هدفگذاری شده برای آن خدمت دست یافته و آثار سوء ناشی از استفاده نادرست از آن را به حداقل برسانند.

عضو هیات مدیره بورس تهران گفت: اگر یک فرد دارای دانش مالی کافی نباشد اما از فرهنگ سرمایه گذاری بهرمند باشد، می داند که ورود مستقیمش به یک بازار تخصصی و پیچیده ریسک او را بالا خواهد برد و با رویکردی صحیح، مدیریت منابع خود در بورس را با روشهای غیر مستقیم به افراد خبره واگذار می کند.

وی به سابقه تاسیس بیش از نیم قرنی بورس تهران اشاره کرد و اظهار داشت: بورس اوراق بهادار به عنوان ملموس ترین رکن بازا سرمایه بیش از 50 سال است که در نظام اقتصادی کشور تعریف و تاسیس شده و علیرغم چند سال فطرت ناشی از پیروزی انقلاب و شرایط جنگ تحمیلی، از دهه 70 به طور جدی تری به حیات خود ادامه داده و چندین سیکل دامنه دار رشد و ریزش تاریخی را به ثبت رسانده است. با این حال فعالان بازار سرمایه در تمام این فراز و فرودها در اکثر این سالها به تعداد مشخص و نسبتاً کمی از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی محدود شده بود.

وی تصریح کرد: شاید مهمترین دلیل محدودیت حضور سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی جدید و مشارکت کم سرمایه های کلان بخش خصوصی در بورس طی سالهای گذشته را بتوان در پیچیدگی های ذاتی این بازار تخصصی و عدم شناخت آحاد جامعه از این بازار و فرصتهای موجود در آن دانست.

بوستانی افزود:  با این حال در سالهای اخیر شاهد رشد تدریجی ورود سرمایه های جدید به بورس بوده ایم که اوج آن به ورود کم سابقه بخشی از سرمایه های سرگردان موجود در اقتصاد کشور طی سالهای 98 و 99 به بورس بر می گردد. در این بازه زمانی حجم و ارزش معاملات سرمایه گذاران تازه وارد به بورس به طرز معنی داری از معاملات سرمایه گذاران قدیمی و سهامداران حقوقی پیشی گرفت و تجمیع سرمایه های خرد میلیونها سهامدار جدید بعنوان یک عامل پرقدرت در بازار نمود یافت.

عضو هیات مدیره بورس تهران یکی از عوامل زیان در بازار سرمایه را عدم آگاهی کافی دانش مالی ذکر و خاطرنشان کرد: از آنجا که این ورود بی سابقه سرمایه به بورس بر بستر مناسبی از دانش و فرهنگ مالی استوار نبود، شاهد حرکات هیجانی و بیش واکنشی دامنه دار در هر دو مقطع رشد و ریزش شاخص و ورود بخشی از منابع به سمت گزینه های پر خطر و حتی فاقد ارزندگی بودیم که در نهایت این فرصت تاریخی برای توسعه بازار سرمایه به تهدیدی برای آسیب رساندن به سرمایه و اعتماد سهامداران خرد بدل گردید. همچنین، در این بازه زمانی و  به واسطه عدم وجود دانش مالی و اشراف به مبانی بنیادین حاکم بر بازار سرمایه این تلقی اشتباه برای برخی سهامداران جدید الورود ایجاد شد که بازدهی در این بازار از نوع کوتاه مدت و به طور پیوسته روزانه چند درصد باید باشد.

بوستانی گسترش سواد مالی در جامعه را سبب افزایش سطح رفاه عمومی مردم عنوان کرد و گفت: امروزه در جوامع توسعه یافته، دانش مالی به عنوان بخشی از سواد عمومی و مثابه ابزاری برای مدیریت بهینه ثروت مورد استفاده بخش بزرگی از جامعه قرار گرفته و به بهبود بنیه مالی و افزایش سطح رفاه مردم کمک می کند. چنانچه سطح دانش مالی در بین افراد جامعه در سطح بالایی قرار داشته باشد این مطلب برای مردم روشن خواهد بود که بازار سرمایه و بورس بازاری پر سود اما همراه با ریسک است.

وی در ادامه به مدیریت منابع مالی با روشهای غیر مستقیم در بورس اشاره کرد و افزود:  فرد دارای دانش مالی می داند که برای مدیریت ریسک در بازار سرمایه و رسیدن به بازدهی مطمئن تر باید از تکنیکهای ارزشگذاری و ابزارها و روشهای مرتبط با کاهش ریسک استفاده کند. همچنین این نکته مورد توجه او قرار دارد که انتفاع واقعی ناشی از حضور در بازار سرمایه معمولا در بازه های زمانی بلند مدت حاصل می شود و نوسانات گاها سریع و مقطعی نباید موجب هیجان زدگی یا نگرانی بیش از حد او شود. نهایتا حتی اگر یک فرد دارای دانش مالی کافی نباشد اما از فرهنگ سرمایه گذاری بهرمند باشد، می داند که ورود مستقیمش به یک بازار تخصصی و پیچیده ریسک او را بالا خواهد برد و با رویکردی صحیح، مدیریت منابع خود در بورس را با روشهای غیر مستقیم به افراد خبره واگذار می کند.

بوستانی بر تاثیر ارتقاء دانش مالی عموم مردم بر توسعه اقتصادی تاکید و تصریح کرد: فلسفه و کارکرد تمام سیستمهای آموزشی در دنیا بر افزایش دانش و بینش جامعه برای ایجاد آینده ای بهتر و مردمی سعادتمندتر تمرکز دارد. آموزش و بهبود سواد و فرهنگ مالی نیز با تمرکز بر بُعد اقتصادی زندگی افراد، ضمن کمک به شناسایی صحیح نیازها و امکانات مالی، شرایط مدیریت بهتر دارایی و در نتیجه افزایش سطح رفاه عمومی جامعه و در کنار آن توسعه اقتصادی کشور را فراهم می کند.

عضو هیات مدیره بورس تهران در پایان  ضمن ارایه راهکار ارتقاء دانش مالی جامعه و پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: رایزنی و تعامل با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم برای گنجاندن مفاهیم مالی، ریسک و بازدهی و مدیریت ثروت در کتب درسی تمام مقاطع تحصیلی و هماهنگی با هر ارگان موثر در این زمینه از جمله رسانه های صوتی، نوشتاری و تصویری ضمن ایجاد آشنایی اولیه مخاطبان با کارکرد و ارکان بازارهای پولی و مالی، می تواند در یک افق میان مدت نویدبخش شکل گیری نسلی نو و جامعه ای آگاه به دانش و فرهنگ مالی و به تبع آن اقتصادی پایدار و بورسی با ثبات و بالنده در آینده کشور عزیزمان باشد.

منتشرشده در بازار سرمایه
چهارشنبه, 09 تیر 1400 ساعت 13:09

جهش سرمایه گذاری در بانک ایران زمین

“وزمین” در نگاه اول در صورت های مالی دارای زیان جاری و زیان انباشته می باشد اما با کمی عمیق شدن در وضعیت بانک این بانک با موسسه مالی اعتباری مولی الموحدین ادغام شد و در مقابل حجم بالای شرکت و زمین و پروژه ساختمانی دریافت کرد.


به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، عمیق شدن در تحلیل های بنیادی اصول و تجربه خاصی را می طلبد به طوری که بسیاری از سهم ها و شرکت ها در نگاه اول چندان پتانسیلی نداشته اند اما در بررسی های بیشتر و با شناخت کافی از شرکت مذکور درخواهیم یافت تحلیل های بنیادی باید به سمت عمقی شدن حرکت نماید برای مثال سیمان داراب زمانی قیمت ۱۱۰۰ تومانی داشت سهم سود زیاد بالای نداشته و در تحلیل صورت های مالی شرکت پتانسیل برای رشد نشان نمی داد اما تحلیلگران قابل و با تجربه با عمیق شدن در شرکت در یافتند همین شرکت که در نگاه اول پتانسیلی برای رشد ندارد سهمی ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان فقط سرمایه گذاری در دل خود داشته که ارزش افزوده بالایی ایجاد کرده است.
حالا حکایت در برخی بانک ها می باشد در بانک هایی نظیر تجارت امسال سود شرکت به دلیل رشد سود بالای سرمایه گذار یها جهش بالایی پیدا کرده است در بانک های دیگر مانند ایران زمین نیز چنین است.

“وزمین” در نگاه اول در صورت های مالی دارای زیان جاری و زیان انباشته می باشد اما با کمی عمیق شدن در وضعیت بانک این بانک با موسسه مالی اعتباری مولی الموحدین ادغام شد و در مقابل حجم بالای شرکت و زمین و پروژه ساختمانی دریافت کرد.

وقتی در ترازنامه بانک ایران زمین بررسی بیشتری می شود بانک در مقابل سپرده های تسهیلات خوبی را اعطا کرده است.

اما در مقابل بانک در مقابل پذیرش مسئولیت سپرده های انتقالی از موسسه موالموحدین املاک بسیاری را دریافت کرده است.

به عبارتی بانک در حال پرداخت سود سپرده های مذکور اما دارایی های ارزشمندی می باشد که سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش افزوده پیدا کرده است.

این دارایی ها در ابتدای سال ۹۸ حدود ۱۸۵۰۰ میلیارد تومان در پایان سال ۹۸ به ۲۲۵۰۰ میلیارد و در پایان سال مالی ۹۹ به نزدیک ۲۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

در حالی که کل زیان انباشته بانک ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان می باشد.

ریز سایر دارایی هم کاملا مشخص است اغلب املاک وثیقه شده و عمدتا سرمایه گذاری در شرکت داتام که خود هلدینگی از شرکت های مختلف و پروژه های ساختمانی می باشد.

پس در نهایت با فروش سهام شرکت های زیر مجموعه در داتام و پروژه های ساختمانی و املاک وجوه به بانک ایران زمین منتقل و توان تسهیلات دهی بانک افزایش خواهد یافت همچنین این دارایی ها ارزش افزوده بالایی ایجاد و هر ساله شاهد رشد سود سرمایه گذاری ها در بانک ایران زمین خواهیم بود در نهایت با فروش تمامی دارایی های ملکی و غیر ملکی در سرفصل سایر دارایی ها بانک ایران زمین هم زیان انباشته خود را صفر خواهد کرد هم به سود مناسبی خواهد رسید و هم با افزایش سرمایه روند احیا را استارت خواهد زد

منتشرشده در روابط عمومی ها

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران بر اساس آمار تولید، تا پایان خردادماه سال جاری موفق به تولید ۷۵ هزار و ۵۷۹ تن کاتد مس شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۹.۵ درصدی برخوردار شده است.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از مس پرس، سعدمحمدی با اعلام این خبر گفت: شرکت مس همچنین در بهار سال جاری ۹۴ هزار و ۹۹۵ تن آند مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس تصریح کرد: همچنین مقایسه آمار تولید آند شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده افزایش ۳.۵ درصدی است.

به گفته سعدمحمدی تولید کنسانتره مس نیز در این دوره‌ زمانی، رشد ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، به‌طوری‌که شرکت مس تا پایان خردادماه ۳۲۲ هزار و ۸۰۱ تن کنسانتره مس تولید کرده است.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه اظهار داشت: تا پایان خردادماه امسال تولید مس محتوی معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران از مجتمع‌های مس سرچشمه، میدوک و سونگون، درمجموع ۷۸ ‌هزار و ۷۲۹ تن بوده است که در برابر برنامه تعریف‌شده رشد ۵ درصدی داشته است.

سعدمحمدی با بیان این‌که کل استخراج شرکت مس در طی این بازه ‌زمانی درمجموع ۵۲ میلیون و ۶۲۱ هزار تن بوده است، گفت: این میزان استخراج در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تولید محصول جدید اسید سولفوریک در کارخانجات شرکت مس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۱۶ هزار و ۷۱ تن اسید تولید شده که ۳.۶ برابر تولید سال گذشته است.

سعدمحمدی در پایان به ثبت رکورد جدید در خردادماه امسال در مجتمع مس سرچشمه اشاره کرد و گفت: کارخانه ذوب سرچشمه در این ماه ۲۳ هزار و ۲۶ تن آند تولید کرده است که رکورد جدیدی در تاریخ این کارخانه محسوب می‌شود.

منتشرشده در معدن

بورس کالای ایران امروز یکشنبه ۶ تیرماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۵ هزار تن کنسانتره بازیافتی سنگ آهن شرکت مهندسی فکور صنعت تهران است. همچنین امروز ۹۳ هزار و ۵۰۰ تن کنسانتره سنگ آهن، ۲۲۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۱۹ هزار تن سنگ آهن دانه بندی و ۸ هزار تن آهن اسفنجی در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه می شود.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی؛ تالار مذکور در این روز میزبان ۳۰ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۱۱ هزار تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۲۵۰ تن سولفور مولیبدن، ۷ هزار تن شمش آلومینیوم، ۵۵۰ تن شمش روی، ۲۰ کیلوگرم شمش طلا، ۵ هزار تن مس کاتد و ۱۱ هزار تن مس کم عیار نیز در تالار مذکور نیز خواهد بود.

براساس این گزارش، ۳۴ هزار و ۵۶۵ تن مواد پلیمری، لوب کات، وکیوم باتوم، اسلاک واکس و مواد شیمیایی در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می شود.

تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه ۳۲ هزار و ۳۷۰ تن قیر، گوگرد و عایق رطوبتی را تجربه می کند.

بازار فرعی بورس کالای ایران هم میزبان عرضه ۲ هزار و ۳۴۵ تن پشم شیشه، تایرخودرو، تیشو، دوده صنعتی، روغن کارکرده لوکوموتیو، کربوکسی متیل سلولز و منو کلرو استیک اسید است

منتشرشده در معدن

بیمه سامان پس از امضای تفاهم نامه با شرکت دارا، امکان خرید اعتباری برای بیمه‌گذاران عمر خود را فراهم کرد. این شرکت اعلام کرد که بیمه‌گذارانش می‌توانند از «دارا کارت» برای دریافت برخی خدمات و خریدهای مدت‌دار استفاده کنند.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، بر اساس قراردادی که میان این شرکت و شرکت دارا منعقد شده است، انجام خدمات واسطه ای بین پذیرندگان و کاربران به منظور خرید مدت‌دار کالا و خدمات در قالب «دارا کارت» از این پس امکان پذیر خواهد شد.

این تفاهم‌نامه با حضور «عبدالرسول عطایی» معاون اجرایی و «شیما آراء» معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان در کنار «نوید رجایی‌پور» مدیرعامل و «حسین خاتمی» عضو هیات مدیره شرکت دارا به امضا رسید.

بر اساس این قرارداد یک ساله، پس از درخواست بیمه‌گذاران و با تأیید رسمی درخواست توسط بیمه سامان، این شرکت ماهانه مبلغ درخواستی خرید را در «دارا کارت» به متقاضی اعطا کرده و در صورت عدم بازپرداخت مبلغ تخصیصی مصرف شده در مواعد ماهانه توسط بیمه‌گذار، بیمه سامان در موعد مورد توافق، مبلغ تخصیصی را با شرکت تسویه می‌کند.

در صورت پرداخت به موقع مطالبات شرکت، جز هزینه صدور و ارسال «دارا کارت» که ۴٠٠ هزار ریال به ازای هر بیمه‌گذار در هر سال است، هزینه دیگری بابت اعطای مبالغ تخصیصی از بیمه گذار دریافت نخواهد شد.

سقف مبلغ قابل تخصیص در «داراکارت» هر بیمه‌گذار معادل یکصد میلیون ریال است. لیست پذیرندگان سامانه که خرید کالا و خدمات از آنها از محل مبلغ تخصیصی به «دارا کارت» امکان پذیر است، به زودی منتشر خواهد شد

منتشرشده در بیمه

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: فروشگاه های زنجیره ای ظرفیت مناسبی در توزیع عادلانه کالاهای کمیاب دارند که باید از آنها استفاده کرد.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، علیرضا سلیمی درباره نقش فروشگاه های زنجیره ای در توزیع کالاهای اساسی، گفت: این فروشگاه‌ها ظرفیت مناسبی هستند که باید از آنها استفاده کرد؛ بسیاری از کشورها از فروشگاه های زنجیره ای برای توزیع عادلانه کالاهای کمیاب استفاده می کنند این درحالی است که در کشور ما نسبت به این پتانسیل بی توجهی می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: از آنجا که در سایر کشورها بیشتر خرید مردم از طریق کارت و در فروشگاه‌های زنجیره ای انجام می شود، برای خرید کالاهای اساسی و اقلام روزانه موردنیاز مردم صف تشکیل نمی شود.
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت باید از فروشگاه های زنجیره ای حمایت بیشتری کنند تا این فروشگاه ها بتوانند در زمینه عرضه کالا فعالتر عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در برخی از فروشگاه های زنجیره ای قیمت ها متناسب‌تر است، تصریح کرد: در دوره‌های خاص می بینیم که این فروشگاه های تلاش می کنند با ارائه تخفیف‌های فصلی، مشتری جذب کنند که این امر به نفع مصرف کننده است

منتشرشده در ویژه ها

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با اعلام این خبر که بیمه نامه یونیت لینک این شرکت از تابستان سال جاری عرضه خواهد شد، گفت: این بیمه نامه با اتصال مستقیم واحدهای سرمایه گذاری به بیمه عمر، این امکان را به مشتری می دهد که به صورت لحظه ای ارزش دارایی خود را رصد کرده و درباره اصل و سود آن تصمیم گیری کند.

 

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی، معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان با اعلام این خبر که بیمه نامه یونیت لینک این شرکت از تابستان سال جاری عرضه خواهد شد، گفت: این بیمه نامه با اتصال مستقیم واحدهای سرمایه گذاری به بیمه عمر، این امکان را به مشتری می دهد که به صورت لحظه ای ارزش دارایی خود را رصد کرده و درباره اصل و سود آن تصمیم گیری کند.

به گزارش  روابط عمومی شرکت بیمه سامان، شیما آراء لزوم ایجاد تغییر در محصولات بیمه ای به ویژه بیمه عمر متناسب با نیازهای روز جامعه را یادآور شد و با بیان این که بیمه عمر رایج در شرکت ها به دلیل عدم توانایی در پوشش «کاهش ارزش ریال» با چالش مواجه شده است، افزود: بیمه سامان هوشمندانه این چالش را دریافت و با طراحی محصول یونیت لینک، علاوه بر ارائه پوشش های معمول در بیمه های عمر، نوسان ارزش ریال را نیز تحت پوشش قرار داده است.

وی در عین حال تاکید کرد: بیمه گذاران باید بدانند که هنگام خرید یک بیمه نامه عمر، استفاده از پوشش های بیمه ای در قبال خسارت های احتمالی مانند فوت، از کار افتادگی، بیماری های صعب العلاج و … برای آنها باید در اولویت باشد و پس از آن به فکر استفاده از قسمت پس اندازی بیمه عمر باشند، چرا که بیمه نامه عمر صرفا یک حساب بانکی نیست و مجموعه ای از پوششها را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

آراء با بیان این که از ابتدای تاسیس شرکت بیمه سامان، حجم عمده پرتفوی آن را بیمه های زندگی تشکیل داده و تا کنون این روند حفظ شده است، افزود: شرکت بیمه سامان به صورت تخصصی به حوزه فروش بیمه نامه های عمر ورود کرده و شبکه فروش متخصص و حرفه ای در این حوزه تربیت کرده است.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان همچنین لزوم توجه هر چه بیشتر به «علوم داده» در صنعت بیمه را مورد تاکید قرار داد و با بیان این که «داده کاوی» نقش مهمی در طراحی محصولات جدید بیمه ای به ویژه در حوزه بیمه های عمر دارد، افزود: اگر صنعت بیمه به سمت استفاده از «داده» و طراحی محصول بر مبنای «تحلیل داده» نرود، نمی تواند آینده مطلوبی داشته باشد.

به گفته وی، اکنون دانشگاه ها افرادی زیادی را در حوزه اکچوئری تربیت کرده اند که می توان با استفاده از آنها در شرکت های بیمه و افزودن تجربه کاری به دانش آکادمیک آنها، آینده درخشانی را برای صنعت بیمه رقم زد.

آراء به ایجاد «مدیریت اکچوئری و تحلیل داده» در شرکت بیمه سامان اشاره کرده و با بیان این که انجمن های تخصصی مانند انجمن حرفه ای صنعت بیمه و نیز پژوهشکده بیمه نقش مهمی در ایجاد ارتباط دو سویه میان دانشگاه و صنعت دارند، افزود: اگر یک بنگاه اقتصادی در حوزه بیمه به دنبال بقاست، باید به زیرساخت های لازمه در این زمینه به ویژه علوم داده به صورت بسیار جدی بپردازد.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان همچنین به لزوم تعامل دو سویه شرکت های بیمه با نهاد ناظر در طراحی، اصلاح و عملیاتی کردن قوانین و مقررات مرتبط با صنعت بیمه اشاره کرد و با بیان این که شرکت ها باید نیازهای خود و بازار را شناسایی کرده و آن را به نهاد تصمیم گیر منتقل کنند، گفت: بیمه مرکزی همواره پشتیبان و یاور بیمه گران بوده و در اصلاح فرایندها کمک کرده است، بنابراین صنعت بیمه باید برای افزایش کیفیت خدمات، خودش پیش قدم باشد

وی همچنین با تاکید بر لزوم تقویت شبکه فروش در عرضه محصولات جدید، خاطرنشان کرد: علاوه بر این که محصولات جدید باید به خوبی برای شبکه فروش توجیه پذیر باشد، آموزش شبکه فروش تخصصی برای عرضه این محصولات هم الزامی است، چرا که جامعه ما هنوز نسبت به محصولات پیچیده ای مانند بیمه عمر، آگاهی لازم را ندارد.

معاون فنی بیمه های زندگی شرکت بیمه سامان درباره چالش های فروش آنلاین بیمه نامه نیز گفت: گرچه فروش آنلاین می تواند به افزایش حق بیمه تولیدی و تسهیل در ارتباط با مشتریان بیانجامد، اما لزوما همه محصولات بیمه ای را نمی توان به صورت آنلاین عرضه کرد، چرا که در بسیاری موارد، فروشنده بیمه نامه، در واقع مشاور بیمه ای خریدار نیز هست ولیکن حرکت به سمت ارائه خدمات و فروش آنلاین امری اجتناب ناپذیر است و شرکتها می بایست بسترهای لازمه را ایجاد نمایند

منتشرشده در بیمه