07 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
موارد پالایش شده بر اساس تاریخ: آذر 1400

بانک صادرات در آذر 3.2 همت درآمد تسهیلات اعطایی داشته و با پرداخت 2.8 همت سود سپرده، تراز یک ماهه بانک 337 میلیارد تومان شده درحالیکه تراز بانک در آبان 123- میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ؛   بر اساس اطلاعات مندرج در کدال، بانک صادرات در آذر 3.2 همت درآمد تسهیلات اعطایی داشته و با پرداخت 2.8 همت سود سپرده، تراز یک ماهه بانک 337 میلیارد تومان شده درحالیکه تراز بانک در آبان منفی 123 میلیارد تومان بوده است.

در دوره 9 ماهه سال مالی 1400 این بانک 24.6 همت از محل تسهیلات درآمد داشته و 23.3 همت سود سپرده پرداخت کرده که در اینصورت تراز 9 ماهه بانک 1.3 همت بوده است. این در حالی است که در دوره مشابه سال گذشته تراز بانک منفی 1.6 همت بوده است.

قیمت سهم بانک نیز در یک ماه گذشته 9 درصد بازدهی داشته است.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک پارسیان برای هفتمین دوره متوالی به عنوان رئیس شورای عالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی انتخاب شد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان ؛ محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان این مطلب افزود: بر اساس آراء اخذ شده در جلسه مورخ ۱۴۰۰.۱۰.۰۷ از اعضای شورای عالی ، آقای کورش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان به عنوان رئیس شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی و آقای علیرضا بلگوری مدیر عامل بانک اقتصاد نوین نیز به عنوان قائم مقام تعیین شدند.

منتشرشده در بازار پول

شرکت سهامی بیمه "ما" برای سومین سال متوالی در ششمین کنفرانس مدیریت منابع انسانی و پنجمین دوره جایزه منابع انسانی براساس مدل 34000 حضور می یابد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بیمه ما ؛ مشارکت درکنفرانس مدیریت منابع انسانی و اعطای جایزه منابع انسانی براساس مدل 34000 که هرساله توسط دانشگاه تهران با هدف توسعه فرآیندهای مدیریت منابع انسانی در سازمانها برگزار می شود، مستلزم ارزیابی مدیریت توسعه سرمایه انسانی شرکت توسط تیم ارزیابی دانشگاه تهران با رویکرد بررسی چگونگی اجرای گامهای این استاندارد در حوزه فرآیندی و بررسی نتایج و اثربخشی آن در سنجش نگرش شغلی کارکنان در طول یک سال گذشته می باشد.

بر اساس این گزارش از جمله اقدامات شرکت سهامی بیمه "ما" در پیاده سازی مدل 34000 منابع انسانی با حضور و مشاوره پروفسور قلی پور، اجرای چهار دوره مدیریت عملکرد کارکنان و ارزیابی اثربخشی آن، اجرای سه دوره سنجش نگرش شغلی کارکنان مطابق با مدل، محاسبه شاخص های فرآیندهای 14 گانه منابع انسانی مطابق با مدل، تدوین برنامه استراتژی مدیریت توسعه سرمایه انسانی شرکت بیمه ما  1404-1400 همراستا با استراتژی سازمان و مدل و آغاز اجرای طبقه بندی مشاغل و سیستم حقوق و دستمزد 4P مطابق با مدل می باشد.

گفتنی است این همایش، امسال در بهمن ماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

منتشرشده در بیمه
بانک رفاه کارگران با تقویت شاخص‌های سلامت خود نقش مهمی در اعتماد بخشی و بهبود ارائه خدمات بانکی به بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی دارد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران ؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بانک رفاه کارگران به عنوان بانک بزرگترین صندوق بیمه اجتماعی کشور به 44 میلیون نفر از جمعیت کشور که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند خدمات ارائه می-کند. همچنین بیش از 3 میلیون و 500 هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر این سازمان از بانک رفاه خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه هم‌اندیشی با مدیران استانی شعب بانک رفاه کارگران افزود: بانک رفاه از بانک‌های موثر در نظام پولی کشور است زیرا بیش از نیمی از جمعیت کشور با این بانک در ارتباط بوده و خدمات مالی دریافت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه بانک رفاه کارگران کشور می‌تواند با تقویت شاخص‌های سلامت خود، نقش مهمی در تامین مالی خرد و کلان ذینفعان خود و بازنشستگان محترم داشته باشد، اظهار داشت: بهبود کفایت سرمایه، افزایش کیفیت دارایی‌ها، کاهش ریسک، توجه به انضباط مالی، کاهش هزینه تمام شده پول، دسترسی عادلانه به منابع قرض‌الحسنه و تکریم ارباب رجوع می‌بایست در این بانک تقویت شود.
موسوی، افزایش اعتماد بخشی به مشتریان بانک را راهبرد اصلی بانک رفاه کارگران برشمرد و گفت: این راهبرد می‌تواند منجر به تقویت ثبات و سلامت در این سیستم بانکی شود. توسعه کیفیت و تنوع بخشی به خدمات بانکی مسئله بسیار مهمی است که باید مورد تاکید همه مدیران این بانک قرار گیرد که این مهم می‌تواند به افزایش سهم درآمدهای غیرمشاع بانکی کمک شایانی کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، توسعه خدمات الکترونیک و خدمات بانکداری دیجیتالی در بانک رفاه کارگران را موضوع مهمی عنوان و خاطرنشان کرد: خدمات بانک باید به آسان‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس مردم قرار گیرد تا نیاز به مراجعه به شعب بانک کمتر شود.
وی همچنین گسترش تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه بازنشستگان معزز سازمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از منظر رویکرد دینی نیز توسعه منابع قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه دارای خیر و برکت معنوی برای بانک و سازمان است. برای نیل به این هدف لازم است متناسب با وضعیت تورم در جامعه مبلغ تسهیلات رشد پیدا کند و دسترسی عادلانه برای کلیه بازنشستگان تسهیل گردد.
موسوی با بیان اینکه منابع قرض الحسنه در بانک رفاه کارگران در سال جاری رشد جدی داشته است، افزود: ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان متقاضی مورد توجه ماست و تلاش می‌کنیم هیچ بازنشسته متقاضی در نوبت دریافت وام نماند.
وی دیدگاه‌ها و مطالب مطرح شده از سوی مدیران بانک رفاه‌ کارگران را ارزشمند و موثر ارزیابی کرد و گفت: این جلسات متوقف نمی‌شود. هدف این جلسات این است که به مشکلات و مسائل با نگاه راهبردی پرداخته شود و بهترین راهکارها برای ارتقای خدمت رسانی به مردم اتخاذ شود.
در این جلسه، مدیران شعب بانک رفاه کارگران در استان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

منتشرشده در بازار پول

زیرساخت‌های فنی برای پرداخت سود سهام شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام ایجاد شده و با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس، شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

به گزارش بورس و بانک و  به نقل از صدا وسیما  ؛مجید عشقی،رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پرداخت سودشرکت‌ها از طریق سامانه سجام گفت: زیرساخت‌های فنی لازم برای این امر در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به طور کامل ایجاد شده است.

عشقی با بیان اینکه اگرچه اکنون زمان تقسیم سود سهام شرکت‌ها نیست، افزود: باید برای برخی شرکت‌ها، الزام قانونی برای پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام تصویب شود، زیرا برخی از بانک‌هایی که در بورس هستند اعلام کردند که بدلیل اینکه ما بانک هستیم سود سهام را خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد الزام قانونی شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سامانه سجام را در پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار آورده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: همانطور که وعده داده بودیم طی دو ماه اخیر تمام زیرساخت‌های فنی لازم انجام و با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی شاهد پرداخت سود سهام همه شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از طریق سامانه سجام خواهیم بود.

منتشرشده در بازار سرمایه

مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌توانند نسخه الکترونیکی و فیزیکی قرارداد تسهیلات خود را دریافت کنند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ؛ این بانک مطابق با برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی، نسخه الکترونیکی و فیزیکی قرارداد تسهیلات مشتریان را ارائه می‌دهد.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در همین راستا یک سامانه پیامکی راه‌اندازی کرده که پیامک مفاد قرارداد و جدول اقساط تسهیلات به مشتریان را ارسال می‌کند. به این صورت که یک روز پس از واریز تسهیلات، پیامکی برای وام‌گیرنده و ضامن یا ضامنین وی فرستاده می‌شود. در پیامک ارسالی به وام‌گیرنده، لینک مربوط به مفاد قرارداد و جدول اقساط و در پیامک ارسالی برای ضامن یا ضامنین، لینک مربوط به مفاد قرارداد وجود دارد. لینک یاد شده به مدت یک ماه فعال است و مشتریان از طریق لینک ارسالی می‌توانند نسبت به مشاهده و ذخیره فایل مفاد قرارداد و جدول اقساط اقدام کنند.
هر چند این امکان نیز برای مشتریان فراهم شده تا با مراجعه به شعبه، نسخه فیزیکی قرارداد را دریافت کنند، اما با عنایت به پایان نیافتن همه‌گیری کووید۱۹ پیشنهاد می‌شود هموطنان گرامی برای حفظ سلامتی خود، از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک سامانه پیامکی دیگر نیز راه‌اندازی کرده که از طریق آن پیامک وصول اقساط برای وام‌گیرنده فرستاده می‌شود. بر این اساس بعد از پرداخت اقساط توسط مشتری، پیامکی برای وی فرستاده می‌شود که مبلغ واریزی، مانده مبلغ تسهیلات، تاریخ، تعداد اقساط پرداختی و باقی‌مانده، تعداد اقساط معوقه و مبلغ آن در آن ذکر شده است.

منتشرشده در بازار پول

صعودهای شارپی معمولاً با سقوط‌هایی سنگین همراه می‌شود زیرا قیمت سهام شرکت‌ها از ارزش ذاتی‌شان بیشتر می‌شود.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ؛ مجید عشقی رئیس سازمان بورس در برنامه تهران ۲۰ در خصوص وضعیت بازار سرمایه گفت : در بازار دارایی ها مخصوصاً دارایی های مالی صعود های شارپ به همراه سقوط هستند، به طوری که شاهد بودیم شاخص ناگهان از ۵۰۰ هزار واحد به دومیلیون و ۸۰ هزار واحد رسید، چنین مسئله‌ای سبب شد تا بسیاری از شرکت‌ها ارزششان بسیار بالاتر از حد واقع شود، و بسیاری از سهامداران در اوج این رشد وارد بازار شدند.

او افزود: کاری که اکنون ما باید انجام دهیم برای بازگردان اعتماد نخست افزایش شفافیت از طریق ارائه اطلاعات درست است، صنایع باید مشکلاتشان حل شود که در این رابطه در حال تشکیل میزهای حمایتی برای صنایع هستیم، دوم باید فعالیت نظارت بر بازار شفاف کنیم زیرا در این مدت اعتراضات زیادی در خصوص رفتار های ناطر شده، در گام بعدی لازم است زیر ساخت هایی را مهیا کنیم، در حال حاظر در حوزه دامنه نوسان نیز اقداماتی انجام داده شده است.

رئیس سازمان بورس بیان کرد: ماهیت بازار سرمایه بر اساس ریسک است، قیمت‌های سهم‌ها بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود که این امر نیز خود وابسته به مولفه های کلان اقتصادی است.

عشقی تصریح کرد: در حال حاضر بازار از یک ثبات خوبی برخوردار است اما ناگفته نماند که رشد قیمت‌ها براساس شرایط اقتصاد کمی زمان می‌برد، سازمان بورس ناظر بازار است و نمی تواند اقداماتی در راستای قیمت ها انجام دهد.

او گفت: اکنون سود آوری شرکت ها بسیار خوب است، به طور قطع اگر گزارش ۹ ماه شرکت‌ها منتشر شود در کدال شاهد رشد بیشتر نیز خواهیم بود.

رئیس سازمان بورس اظهار کرد: ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص روی یک میلیون و سیصد بود اما اکنون در محدوده یک میلیون چهارصد قرار دارد، اتفاقی که در سال گذشته رخ داد به طور قطع با یک یا چند هفته درست نمی شود.

عشقی تصریح کرد: ما اکنون داریم روی ابزارهای سرمایه گذاری غیر مستقیم کار می‌کنیم، اکنون طرح عایدی مالیات سرمایه در مجلس در حال بررسی است به طور قطع در صورت تصویب شاهد رشد بازار خواهیم بود.

او بیان کرد: یکی از نقش‌های سازمان بورس در بازار سرمایه کنترل مولفه هاست، به طور مثال در بحث اوراق ما تلاش می‌کنیم در کمیته های مربوط حضور یابیم، امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از طریق اوراق نقدینگی وارد بازار سرمایه شده که در اصل نمی‌توان گفت مبلغ فروخته شده بسیار کمتر از سال گذشته بوده است.

عشقی گفت: ما سعی بر این داریم که با برگزاری جلساتی که با بانک مرکزی برگزار می کنیم نرخ بهره بین بانکی را کنترل و کاهش دهیم .

رئیس سازمان بورس گفت: etf دوم در اوج شاخص کل بورس عرضه شد اکنون برنامه ای که برایetf ها داریم آن است که در حال تامین منابع مالی هستیم تا قیمت این صندوق ها به حالت قبل بازگردد ما تا پایان سال سعی می کنیم که این امر محقق حداقل برای پالایش یکم محقق شود.

عشقی گفت: برخی از نمادها به خصوص بازارهای پایه که جز پر ریسک ها هستند، در مراحل مختلف ما به سرمایه گذاران این هشدار را دادیم که وارد این سهم‌ها نشوند، متاسفانه قیمت این سهم ها افزایش یافتند و ناگهان متوقف شدند، ما اکنون پرونده‌هایی در این خصوص داریم، به همین خاطر ما راهکاری را برای آنها در نظر گرفتیم، به طوری که این دست از سهم‌ها از امروز با حجم مبنای یک معامله می شوند .

او بیان کرد: بعصی از بازگردانان نیز به وظیفه خود عمل نکردند که پرونده آنها در حالی بررسی است، جرایمی را از جمله سلب صلاحیت در نظر گرفتیم و در تلاش هستیم تا بحث بازگردانی را فعال کنیم.

او بیان کرد: صندوق تثبیت برای مواقع بحرانی است به همین خاطر دولت به منظور حمایت از بازار سرمایه یک بندی را در بودجه ۱۴۰۱ برای آن در نطر گرفته است.

عشقی تصریح کرد: ۵۰۰ میلیون دلار باید از طریق صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت تزریق می‌شد که اکنون ۱۰۰ میلیون دلار آن واریز شده است مابقی هم به طور مکرر در هر ماه واریز خواهد شد.

رئیس سازمان بورس گفت: کارمزدهایی که از سوی کارگزاری‌ها اخذ می‌شود صرف توسعه زیر ساخت‌های کارگزاری‌ها می‌شود، زیرا ما در خصوص خروج سرمایه ها حساس هستیم.

او در پایان بیان کرد: بحث کانون سهامداران حقیقی هرچه سریع تر قرار است به منمنطور خدایت از حقوق سهامداران راه اندازی شود.

منتشرشده در بازار سرمایه

 دکتر محمد شیخان؛ مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به مناسبت سالروز حماسه عظیم ۹ دی؛ پیامی صادر کردند.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران ؛ متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دیدید هنوز عشق لشکر دارد/ دیدید که این قافله رهبر دارد

ای مانده نهروانی عهدشکن/ این ملک علی مالک اشتر دارد

بدون شک حماسه غرور آفرین یوم‌الله ۹ دی و حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی سال۸۸ بر علیه فتنه‌ی استکبار، نقطه عطف و روزی به یاد ماندنی در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود و نماد بصیرت، عزت، استقلال، ایستادگی و یادآور تجدید پیمان ملت ایران با ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت است و برگ زرین دیگری در دفاع از اسلام و ایران عزیز رقم زد.

این روز؛ روز غلبه جنود الهی بر جنود شیطان است و نشان داد که دشمنان نظام و انقلاب با نقشه‌ها و توطئه‌های شوم خود هرگز نخواهند توانست ملت ایران را از حرکت در مسیر شهدا و امام شهیدان بازدارند، که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز حماسه بزرگ نهم دی و تقدیر از ملت حماسه ساز ایران اسلامی، از خداوند بزرگ و بلندمرتبه مسألت می‌نمایم این نظام به‌حق و سرافراز و رهبر فرزانه و با اخلاص آن و مردم با غیرت ایران را از شر فتنه‌گران و خائنانی که با اقدامات خود به اعتماد و اعتقادات دینی مردم خدشه وارد می‌کنند(و به فضل الهی همواره شکست می‌خورند)، محفوظ بدارد؛ انشاءالله.

محمد شیخان

دی ماه ۱۴۰۰

منتشرشده در روابط عمومی ها

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به استان خوزستان، از حمایت و مشارکت این بانک در پروژه جابجایی شرکت کربن اهواز خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل  از روابط عمومی بانک صنعت و معدن؛ دکتر حسین مهری در تداوم برنامه های سفر به استان خوزستان در حاشیه بازدید از شرکت کربن اهواز در جمع خبرنگاران گفت: شرکت کربن اهواز یکی از ۲۵ شرکت برتر دارای جهش تولید در رتبه بندی شرکت های صنایع پتروشیمی است و به تنهایی ۳۵ درصد دوده  صنایع لاستیک سازی کشور را تأمین می کند.
وی با اشاره به مشکلات متعدد اجتماعی ناشی از آلایندگی این واحد تولیدی در شهر اهواز گفت: در راستای اجرای مصوبه سفر ریاست محترم جمهور به استان خوزستان، بانک صنعت و معدن در جهت عمل به رسالت و مسئولیت های اجتماعی خود، برای تأمین تسهیلات مورد نیاز جابجایی این شرکت از داخل شهر به بیرون آن اعلام آمادگی کرد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به تأمین ۵۰ درصدی تسهیلات مورد نیاز پروژه جابجایی شرکت کربن اهواز گفت: قرار است پروژه جابجایی شرکت کربن اهواز طی سه سال آینده مورد بهره برداری قرار  گرفته و ضمن رعایت تمامی الزامات زیست محیطی، ارتقا تکنولوژی و فناوری خطوط تولید این واحد و همچنین افزایش صادرات محصولات تولیدی، همزمان با اجرای پروژه جابجایی و در قالب طرح توسعه این شرکت، مورد توجه و تمرکز جدی قرار بگیرد.

منتشرشده در بازار پول

مدیرعامل بانک مسکن از تامین مالی بیش از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه ها خبر داد.

به گزارش بورس و بانک و به نقل از روابط عمومی بانک مسکن ؛ محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در خصوص آخرین وضعیت تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با آغاز فرایند ثبت نام توسط وزارت راه و شهرسازی در حدود 2 میلیون نفر تاکنون در این طرح ثبت نام کرده اند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: طبق قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی شبکه بانکی را برای تامین مالی 360 هزار میلیارد تومان تکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این طرح از سوی بانک مرکزی به 27 بانک و موسسه مالی و اعتباری عامل تخصیص داده شده است، افزود: سهم بانک مسکن تامین مالی به میزان 630 هزار میلیارد ریال برای 210 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین در خصوص تامین مالی پروژه های باقی مانده از طرح اقدام ملی مسکن به عنوان تکالیف این بانک گفت: برای تامین مالی این طرح هم بیش از 245 هزار نفر نزد بانک مسکن افتتاح حساب کردند و بیش از 107 هزار میلیارد ریال از جانب متقاضیان نزد بانک سپرده گذاری شده که از این میزان بیش از 54 هزار میلیارد ریال به پروژه ها اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: منتظر هستیم تا وزارت راه و شهرسازی متقاضیان واجد شرایط را به شبکه بانکی معرفی کند تا بانک ها نیز در زمان باقی مانده سال، با توجه به تکلیف قانونی نسبت به تخصیص منابع اقدام کنند.

منتشرشده در بازار پول